ملوان، قربانی سیاست

به گزارش تور استانبول، در شرایط کنونی که ملوان در بحرانی جدی بسر می برد، بازگشت مالک و انتخاب سرمربی جدید، مهم ترین دغدغه طرفداران فوتبال در انزلی است. آن وقت می توان به آینده ملوان کمی خوشبین بود.

ملوان، قربانی سیاست

به گزارش خبرنگاران ،ملوان در بحرانی عجیب بسر می برد و البته کسی هم در انزلی پاسخ گو نیست. مالک باشگاه به دلیل دخالت های برخی افراد سیاسی که مانع حضور پژمان نوری و مازیار زارع در تمرین شدند، از اداره ملوان کنار کشیده و همین مسئله انتخاب سرمربی جدید را در هاله ای از ابهام قرار داده. ملوان، پنج شنبه عجیبی را سپری کرد و حالا باید بدون مربی و بازیکن باتجربه، به بازی در لیگ یک ادامه بدهد. این تیم با کسر 6 امتیاز، در قعر جدول رده بندی نهاده شده است و اگر مسئولان شهر انزلی و باشگاه ملوان، کمی دیر به فکر بیفتند، شاید اتفاق های تلخ تری برای این تیم ریشه دار رخ بدهد. اتفاق هایی که دود آن به چشم طرفدارانی می رود که یکی از دغدغه های شان موفقت ملوان است.

امیر اسدی،در ملوان کسی پاسخ گو نیست. نه مالک باشگاه و نه بازیکنانی که قرار بود به تمرین ملوان بروند اما با موانعی در این راه روبرو شدند. اخراج فرهاد پورغلامی، مدیران ملوان را به فکر بازگرداندن پژمان نوری و مازیار زارع انداخت و البته انتخاب سرمربی جدید از میان محمد احمدزاده و فیروز کریمی. ابتدا کریمی بخت بیشتری داشت اما مذاکره چهارشنبه شب با احمدزاده همه معادله ها را به هم ریخت.

احمدزاده با مدیران باشگاه ملوان پای میز مذاکره نشست و البته موافقت خود را با بازگشت بازیکنانی چون نوری و زارع اظهار داشت. بازیکنانی که قرار شد پنج شنبه به تمرین ملوان بروند و به وضعیت تیم سرو سامان بدهند اما این اتفاق هرگز رخ نداد. این دو، با دستور برخی افراد نظیر بدیعی فر، مجوز حضور در تمرین ملوان را به دست نیاوردند تا سرنوشت این باشگاه قدیمی و ریشه دار همچنان مبهم بماند. گویا بدیعی فر با پورغلامی تماس گرفته و خواستار بازگشت او به ملوان بود که البته نه این مربی برگشت و نه نوری و زارع در تمرین حاضر شدند.

در ملوان، انگار مالک باشگاه وظیفه پرداخت هزینه ها را دارد اما تصمیم گیری ها بر عهده افراد دیگر است. نمونه اش همین غیبت زارع و نوری در تمرین ملوان. در حالی که مالک باشگاه در مصاحبه های خود اظهار داشت این دو بازیکن به ملوان برمی گردند اما در عمل چنین اتفاقی رخ نداد و برخی از افراد سیاسی حاضر در کنار باشگاه، مقابل این بازگشت ایستادند و اجازه ندادند کاپیتان های سابق، ملوان را همراهی نمایند.

همین مسئله واکنش مالک باشگاه ملوان را به دنبال داشت. رفیع نیا در پستی اینستاگرامی نوشت: نوشتن این متن برای من سخت بود. به عنوان یک انزلی چی و کسی که عاشق ملوان و مردم شهرش است. امروز بعد از این اتفاق عجیب که پس از مدتی کوشش و مذاکره دوستان من و خودم برای دعوت از آقایان نوری و زارع نهاده شد، به شکل عجیبی افرادی مانع از ورود این عزیزان به تمرین شدند. فردی که نه پستی در باشگاه مردمی ملوان دارد نه چیزی. فقط به خاطر سیاست های شخصی نمی خواهند که این بازیکنان باشند. من از همین جا اعلام می کنم تا زمانی که تصمیم گیرنده، افراد دیگر باشند و خواسته طرفدار رفع نگردد، من به کارم ادامه نخواهم داد.

کناره گیری رفیع نیا، واکنش به همان دخالت ها است. افراد سیاسی که از پس هزینه های ملوان برنیامدند اما از این باشگاه و تصمیم گیری هایش دست نمی کشند و حالا هم می بینیم که مقابل بازگشت بازیکنان سابق ملوان ایستاده اند. اتفاقی که برای مازیار زارع و پژمان نوری هم گران تمام شده و اعتبار آن ها را در انزلی زیر سوال برده است.

با توجه به پست اینستاگرامی رفیع نیا، انتخاب سرمربی جدید هم در هاله ای از ابهام باقی مانده و معین نیست چه زمانی مذاکره با محمد احمدزاده نهایی می گردد. در پنج شنبه عجیب انزلی که نه خبری از سرمربی بود و نه بازگشت باتجربه ها، ملوان زیر نظر مهدی حسنی مقدم تمرین کرد. تمرین با حضور پرتعداد طرفدارانی که منتظر بازگشت زارع و نوری بودند اما وقتی این اتفاق رخ نداد، آن ها هم از حسنی مقدم و سعید سالارزاده-کاپیتان ملوان- خواستند تا تمرین را متوقف نمایند.

در شرایط کنونی که ملوان در بحرانی جدی بسر می برد، بازگشت مالک و انتخاب سرمربی جدید، مهم ترین دغدغه طرفداران فوتبال در انزلی است. آن وقت می توان به آینده ملوان کمی خوشبین بود، حداقل اینکه آن ها بدون مربی و بزرگ تر دوشنبه و مقابل فجرسپاسی بازی نمی نمایند و می توانند بخت خود را برای موفقیت بالا ببرند.

9-یک

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 5 اسفند 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 69

به "ملوان، قربانی سیاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملوان، قربانی سیاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید