مصر از تشکیل کمیته قانون اساسی در سوریه استقبال کرد

به گزارش تور استانبول، وزارت امور خارجه مصر ضمن تأکید بر مقابله با تروریسم در سوریه، از تشکیل کمیته بازنگری در قانون اساسی این کشور استقبال کرد.

مصر از تشکیل کمیته قانون اساسی در سوریه استقبال کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر بر اهمیت مقابله با تروریسم و گروهک های افراطی در سوریه تأکید کرد.

او شنبه (ششم مهر) گفت: نباید در محاکمه کشورهای منطقه حامی گروه های تروریستی در سوریه کوتاهی و سستی کرد.

وزیر امور خارجه مصر دقیقا به اسم کشوری اشاره نکرده است، ولی به توجه به تحولات اخیر به نظر می رسد منظورش ترکیه باشد. اظهارات اردوغان، رئیس جمهوری این کشور در خصوص فوت محمد مرسی، رئیس جمهور سابق مصر در زندان از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل، باعث خشم دولت این کشور شد و قاهره به دنبال آن، کاردار سفارت ترکیه را احضار کرد.

به گزارش المیادین، سامح شکری همچنین با بیان اینکه کشورش تمایل به حمایت از کوشش های در جهت ایجاد راه چاره در بحران سوریه دارد، گفت که قاهره از تشکیل کمیته قانون اساسی در این کشور استقبال می نماید.

کمیته قانون اساسی سوریه که به ابتکار سه کشور ایران، ترکیه و روسیه به عنوان کشورهای تضمین کننده توافق های روند آستانه معروفند، بعداز چند سال تشکیل شده است. هدف از این کمیته که متشکل از دولت سوریه و مخالفان سوری آن است، بازنگری در قانون اساسی این کشور است.

این کمیته، مطابق قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در سال 2015 که به دنبال بازنویسی و تدوین مجدد قانون اساسی سوریه است، تشکیل شد و قرار است اولین جلسه آن به زودی در ژنو سوئیس برگزاری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 407

به "مصر از تشکیل کمیته قانون اساسی در سوریه استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصر از تشکیل کمیته قانون اساسی در سوریه استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید