مستند از واشنگتن تا آزادی به مرحله تدوین رسید، روایتی از غذاهای خوش مزه ایرانی در شبکه خبرنگاران

به گزارش تور استانبول، مستند های تلویزیونی همواره هواداران خود را دارند که در این گزارش به مراحل فراوری و زمان پخش این دو اثر اشاره می کنیم.

مستند از واشنگتن تا آزادی به مرحله تدوین رسید، روایتی از غذاهای خوش مزه ایرانی در شبکه خبرنگاران

به گزارش گروه سیما خبرنگاران از خبرنگاران جوان، مستند از واشنگتن تا آزادی به کارگردانی علی توفیقی و تهیه کنندگی سیاوش چاوشی به وقایع انتخابات 88 و فتنه سبز می پردازد. این مستند حوادث آن سال ها را از خرداد تا 9 دی 88 از زبان مسئولان و افراد حاضر در صحنه روایت کند.

بخش هایی از این مستند نیز مربوط به شهید علیرضا ستاری است که در عاشورای 88 مورد ضرب شتم شدیدی نهاده شد و به شهادت رسید. همچنین پاره ای از حوادث بصورت بازسازی شده، به تصویر کشیده شده است.

در این مستند بعضی از مسئولان رده بالا برای اولین بار در مورد مسائل پشت پرده فتنه صحبت نموده اند. این مستند 9 دی ماه از رسانه ملی پخش خواهد شد.

عوامل این مستند شامل، کارگردان و تصویربردار علی توفیقی، تهیه کننده سیاوش چاوشی، پژوهش و فیلمنامه ثنا صادقی، دستیار کارگردان مارال رازقی، مجری طرح و مدیر فراوری محمدرضا رحمانیان، تدوین سید بزرگ موسوی و صدابردار حمید اکبری هستند.

مستند بسیار سفر باید در قالب مستند گردشگری غذا جهت معرفی و حفظ این میراث فرهنگی روی آنتن می رود.

در این مجموعه فضای متفاوت و متنوع گردشگری و تغذیه استان های گیلان، مازندرن، گلستان، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، اصفهان، مرکزی و کرمان را به تصویر می کشد.

در این مستند کوشش بر این است که پخش مهمی از غذا های دارای اهمیت خاص به لحاظ ارزش غذایی و از سوی دیگر در معرض فراموشی است دوباره زنده می گردد. همچنین در کنار معرفی غذا های ایرانی به فرهنگ عامه مردم مانند بازی های محلی، موسیقی، زبان و جاذبه های گردشگری نیز پرداخته شده است که در هر قسمت متناسب با ظرفیت آن استان به میراث های فرهنگی توجه شده است.

این مستند نتیجه چند سال تحقیق و پژوهش در حوزه غذا های ایرانی است که به صورت میدانی و کتابخانه ای گرداوری شده است و از تنوع چشمگیری برخوردار است.

همه کسانی که در این مجموعه به طبخ غذا می پردازند، افراد بومی و محلی هستند که این غذا ها را سینه به سینه به نسل جدید منتقل نموده اند.

مستند بسیار سفر باید در 13 قسمت 25 دقیقه ای فراوری شده و پنج شنبه ها از شبکه جهانی خبرنگاران یک، ساعت 22 به وقت تهران پخش می گردد.

عوامل این برنامه شامل تهیه کننده و کارگردان عبدالرحیم صاحب الفصول، مجری طرح علی شجاعی باغینی، تدوینگر شکوفه مخدومی میبدی، تصویربرداران عبد الرحیم صاحب الفصول و علی حیدری تبار، گرافیست امیر بایرامی، تحقیق و پژوهش سمیه صفری، مدیر فراوری سمیه صفری و ... هستند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1397

به "مستند از واشنگتن تا آزادی به مرحله تدوین رسید، روایتی از غذاهای خوش مزه ایرانی در شبکه خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستند از واشنگتن تا آزادی به مرحله تدوین رسید، روایتی از غذاهای خوش مزه ایرانی در شبکه خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید