مذاکرات اوپک پلاس در آستانه شکست ، روسیه تمایلی به کاهش فراوری نفت ندارد

به گزارش تور استانبول، هنوز هیچ نتیجه ای با گذشت بیش از سه ساعت از مذاکرات فشرده اوپک پلاس، به دلیل پافشاری روسیه بر موضع خود و مخالفت با کاهش بیشتر فراوری نفت حاصل نشده است.

مذاکرات اوپک پلاس در آستانه شکست ، روسیه تمایلی به کاهش فراوری نفت ندارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، یک منبع مطلع به پلاتس گفت: روسیه حاضر نیست فراوریش را کاهش دهد. متاسفانه اوضاع تغییری ننموده است.

اوپک روز پنج شنبه(15 اسفند) در نشست وزیران خود با افزودن یک میلیون بشکه در روز دیگر به کاهش فراوری نفت تا سرانجام سال موافقت کرد و کاهش 500 هزار بشکه در روز را برای 9 فراورینماینده غیر اوپک پیشنهاد کرد.

اما یک منبع مطلع در هیات نمایندگی روسیه گفت: روسیه تنها با تمدید سهمیه فعلی کاهش فراوری، موافق است.

وی گفت: ما با تمدید محدودیت عرضه موافقیم اما درباره حجم کاهش فراوری تفاهم وجود ندارد.

وزیران اوپک و غیر اوپک پشت درهای بسته به مذاکره نشسته و کوشش می نمایند پیمان محدودیت عرضه را نجات دهند.

قیمت نفت روز آدینه در واکنش به مقاومت روسیه در برابر کاهش بیشتر فراوری به شدت سقوط کرد. نفت برنت با چهار درصد کاهش، به 47 دلار و 96 سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 3.4 درصد کاهش، به 44 دلار و 34 سنت در هر بشکه سقوط کرد.

در این بین بلومبرگ به نقل از منابع مطلع دو طرف گزارش کرد مذاکرات اوپک پلاس در آستانه شکست قرار گرفته است. زیرا روسیه تمایلی به کاهش بیشتر فراوری نفت ندارد و عربستان سعودی تمایلی ندارد بدون مشارکت روسیه به کاهش فراوری اقدام کند. یک مقام عالی رتبه اظهار کرد احتمال 99 درصد وجود دارد که مذاکرات وین به شکست بینجامد.

این عظیم ترین بحران از زمان تشکیل اتحاد اوپک پلاس در اواخر سال 2016 است. این گروه بیش از نیمی از فراوری نفت دنیا را کنترل می نماید و رشد قیمت ها را تقویت نموده و ژئوپلیتیک خاورمیانه را تغییر داده است، اما اکنون در خطر انحلال قرار گرفته است. ریسک فروپاشی این اتحاد برای سعودی ها بیشتر است زیرا آن ها در مقایسه با روس ها به قیمت نفت بالاتری برای تامین بودجه خود احتیاج دارند و ضرر بیشتری می نمایند.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه صبح آدینه از مسکو وارد وین شد و به وزیران اوپک پلاس اظهار داشت، مایل است کاهش فراوری گروه تا ژوئن در سطح فعلی حفظ گردد و در آن موقع کاهش بیشتر فراوری مورد آنالیز قرار بگیرد. وزیران اوپک اظهار داشتند اگر روسیه برای مقابله با تاثیر ویروس کرونا به کاهش فراوری بیشتر ملحق نگردد، این گروه ممکن است برنامه کاهش فراوری را به کلی رها کند.

پیمان محدودیت عرضه، آخرین بار در دسامبر سال 2019 تمدید شد و این گروه موافقت کرد عرضه خود را به میزان 1.7 میلیون بشکه در روز تا سرانجام مارس محدود نگه دارد. عربستان سعودی تصمیم گرفت به تنهایی فراوریش را 400 هزار بشکه در روز دیگر کاهش دهد تا اعضای گروه را به پایبندی به توافق تشویق کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 850

به "مذاکرات اوپک پلاس در آستانه شکست ، روسیه تمایلی به کاهش فراوری نفت ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات اوپک پلاس در آستانه شکست ، روسیه تمایلی به کاهش فراوری نفت ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید