قطر: عربستان افکار عمومی را فریب می دهد

به گزارش تور استانبول، کمیته ملی حقوق بشر در قطر، عربستان سعودی را به کوشش برای فریب افکار عمومی با ارائه بهانه های واهی در توجیه تحریم های یک جانبه و اقدامات خودسرانه علیه قطر متهم کرد.

قطر: عربستان افکار عمومی را فریب می دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کمیته ملی حقوق بشر در قطر، عربستان سعودی را به کوشش برای فریب افکار عمومی با ارائه بهانه های واهی برای توجیه تحریم های یک جانبه و اقدامات خودسرانه علیه قطر متهم کرد.

این کمیته در بیانیه ای که روز یکشنبه در حساب کاربری توئیتر خود منتشر کرد، گفت: مقامات سعودی با ارائه آمار و ارقام گمراه نماینده برای پوشاندن تخلفات علیه کشور قطر ، کوشش های ناموفقی برای فریب مردم و جامعه جهانی دارند.

به گزارش وبگاه خبری روسیا الیوم، در این بیانیه آمده است: از زمان شروع بحران دیپلماتیک بین دو کشور، کمیته ملی حقوق بشر قطر با نهادهای مربوط به حقوق بشر در عربستان سعودی تماس دارد تا خسارات وارده بر حقوق قربانیان برطرف گردد و منصفانه با آنها رفتار گردد، اما هیچ جوابی نگرفتیم.

این کمیته معتقد است که اقدامات یکجانبه که قطر در معرض آن قرار گرفته است ، محاصره کامل علیه شهروندان و ساکنان قطر است.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (SPA) روز شنبه در بیانیه ای خاطرنشان کرد که ریاض تصمیم به تحریم دوحه را به دلیل آنچه تخلفات بزرگ پیدا و پنهان مقامات قطر خواند که از سال 1995 تاکنون اجرا شده است.

خبرگزاری واس در ادامه بار دیگر قطر را به حمایت از تروریسم متهم و تأکید کرد که تنها راه چاره بحران، پاسخ مثبت قطر به درخواست کشورهای چهارگانه برای توقف حمایت از تروریسم و دخالت در امور داخلی این کشورهاست.

کشورهای عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از پنج ژوئن 2017 (15 خرداد 96) با فراخوان سفرای خود از دوحه، قطر را تحت محاصره مالی همه جانبه قرار دادند و شروطی را برای از سرگیری روابط مطرح کردند که دوحه تا کنون این شروط را رد نموده است.

این چهار کشور به تعبیر خود اقدامات تنبیهی علیه قطر اعمال کردند به ویژه اینکه شرکت های ثبت شده در قطر را از استفاده از بنادر و حریم هوایی این کشورها منع کردند. سه کشور عربی حوزه خلیج فارس نیز از شهروندان قطری خواستند که خاک این کشورها را ترک نمایند و از سفر شهروندانشان به قطر جلوگیری کردند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 315

به "قطر: عربستان افکار عمومی را فریب می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطر: عربستان افکار عمومی را فریب می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید