(عکس) شرایط بد آب و هوایی مانع از امداد رسانی به کوهنورد مفقودی در دماوند

به گزارش تور استانبول، دوشنبه هفته گذشته یک کوهنورد جوان (تقریبا 27 ساله) اهل استان اصفهان با یکی از دوستانش اقدام صعود به قله دماوند کرد. این کوهنورد همراه با دوستش به منطقه جنوبی دماوند وارد شده و دوست این کوهنورد اصفهانی او را تا گوسفندسرا همراهی کرده و پس از آن این کوهنورد به صورت انفرادی اقدام به ادامه راستا تا رسیدن به بارگاه سوم می کنند.

(عکس) شرایط بد آب و هوایی مانع از امداد رسانی به کوهنورد مفقودی در دماوند

پس از دو روز که از برگشت او خبری نشد، تیم های امداد و نجات به منطقه رفته و از روز پنج شنبه گروه های نجات مستقر شدند. متاسفانه تیم های امداد و نجات در روز پنج شنبه هیچ اثری خاصی از این کوهنورد یافت نمی کنند و فقط جای پای او را در قسمتی از جهت می یابند، اما به دلیل بارش برف زیاد اثر جای پا از یک جایی به بعد قطع می شود.

امروز صبح (یکشنبه) بازهم تیم های امداد و نجات دست به کار شده و از ساعت پنج صبح از بارگاه سوم به سمت قله برای یافتن این کوهنورد مفقودی اقدام به صعود کردند. به دلیل شرایط بد آب و هوایی کار امدادگران بسیار سخت شده است و بارش برف و هوای مه آلود باعث شده جستجوی زمینی به سختی انجام شود و امکان امداد هوایی هم، همچنان وجود نداشته باشد.

از این حادثه هفت روز گذشته و امداد گران حتی با تلاش بسیار زیاد نتوانستند اثری از این کوهنورد مفقودی یافت کنند. روز گذشته (شنبه) تیم های نجات در ساعت 16:30 به بارگاه سوم رسیده و متاسفانه خبری از کوهنورد مفقودی یافت نکردند. برخی وسایل کوچک مانند کاور کرانپون، کاور هارنش، ظرف غذا و کلنگ کوهنوردی در این بارگاه پیدا شده، اما کوله سنگین، زیر اندار و چادر این کوهنورد موجود نبوده و جستجو گران برآورد می کنند که این کوهنورد اصفهانی از پناهگاه به سمت قله به قصد کمپ زدن حرکت کرده است.

در جدیدترین اخبار کسب شده تعیین شد که تیم های اعزامی تا ارتفاع 5 هزار متری جستجو را ادامه دادند، اما متاسفانه به دلیل شرایط آب و هوایی ادامه صعود برای تیم های امداد و نجات میسر نبوده و انتها عملیات اعلام شده و تیم های جستجو در حال بازگشت به بارگاه هستند.

تیم های نجات تلاش خود را ادامه خواهند داد و باید دید که چه زمانی هوا شرایط مساعدی پیدا خواهد کرد تا تیم های نجات دست به کار شوند.

عکس صبح امروز از شرایط قله دماوند در ارتفاع 3 هزار متری

منبع: فرارو
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1340

به "(عکس) شرایط بد آب و هوایی مانع از امداد رسانی به کوهنورد مفقودی در دماوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(عکس) شرایط بد آب و هوایی مانع از امداد رسانی به کوهنورد مفقودی در دماوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید