سیفی: کرونا به آموزش و پرورش کیفیت بخشید

به گزارش تور استانبول، مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما توقع اولیا را بالا برده ایم و کرونا باعث شد در مناطق دور دست اولیا و دانش آموزان با روش هایی جدید آشنا شوند.

سیفی: کرونا به آموزش و پرورش کیفیت بخشید

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محمدرضا سیفی ضمن مصاحبه با برنامه صبح و مصاحبه رادیو مصاحبه با اشاره به ارتقای آمار توسعه عدالت تحصیلی به صورت ظاهری بعد از انقلاب گفت: ما در پوشش ظاهری پیروز بوده و جزو کشور های سرآمد هستیم، اما عدالت آموزشی به این مهم باز می شود که فرصت های یادگیری را برای همگان فراهم کنیم.

وی با اشاره به تاکیدات رهبری مبنی بر لزوم پیاده سازی عدالت آموزشی گفت: ایشان تاکید داشتند شرایط برای دانش آموزان محروم باید بگونه ای فراهم آید تا به منابع و اطلاعات دسترسی داشته و بصورت کامل از ظرفیت ها استفاده نمایند.

سیفی کرونا را موجب کیفی سازی دریافت اطلاعات و دانش در میان دانش آموزان ایرانی دانست و گفت: دانش آموزان عشایری از طریق صداوسیما با کیفیت آموزش روبرو شدند چراکه پیش از این سرباز معلم ها به این مناطق اعزام می شدند و دوره ای را نمی گذراندند.

وی ادامه داد: تلویزیون بسیاری مدارس دور افتاده را تحت پوشش قرار داد و کیفیت بالای آموزشی را تقدیم دانش آموزان ایران کرد.

سیفی همچنین با اشاره به آمار 30درصدی پوشش شبکه شاد در کشور گفت: این نرم افزار باعث شد دانش آموزان از این فرصت استفاده کرده و یکی از راه چاره های سند تحول بنیادین اجرایی شود.

این مسئول وزارتخانه آموزش و پرورش با اعلام اینکه عدالت آموزشی صد در صد برقرار نشده است، شرح داد: عدالت آموزشی به معنای دسترسی همه دانش آموزان به امکانات و ظرفیت هاست.

سیفی اذعان داشت: ما باید توانمند سازی معلمان را در دستور کار قرار دهیم؛ اتفاقا ما توقع اولیا را بالا برده ایم و کرونا باعث شد در مناطق دور دست اولیا و دانش آموزان با روش هایی جدید آشنا شوند.

وی گفت: برای مناطق محروم باید معلم با کیفیت بفرستیم و مدارس دولتی هم باید تقویت شوند.

سیفی همچنین لزوم تقویت تجهیزات را متذکر شد و گفت: با بالا بردن حقوق معلمان باید انگیزه ایجاد کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1193

به "سیفی: کرونا به آموزش و پرورش کیفیت بخشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیفی: کرونا به آموزش و پرورش کیفیت بخشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید