سخنگوی وزارت خارجه: کوشش برای تخلیه ایرانیان از شهر ووهان مرکز شیوع کوروناویروس شروع شده است

به گزارش تور استانبول، سخنگوی وزارت امور خارجه می گوید کوشش برای خارج کردن ایرانیان مقیم شهر ووهان مرکز شیوع کوروناویروس جدید آغاز شده، اما عملیاتی شدن این کار مستلزم موافقت دولت چین است.

سخنگوی وزارت خارجه: کوشش برای تخلیه ایرانیان از شهر ووهان مرکز شیوع کوروناویروس شروع شده است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا سید عباس موسوی روز پنجشنبه 10 بهمن در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد آخرین شرایط ایرانیان مقیم در شهر ووهان چین، کانون شیوع کوروناویروس جدید- گفت: وزارت امور خارجه با مشاهده اولین اخبار از انتشار ویروس کرونا، کوشش شبانه روزی برای مدیریت ابعاد مختلف موضوع و یاری به هموطنان مقیم مناطق آلوده در چین را شروع کرد.

به گفته موسوی مکاتبه و هماهنگی های مستمری با نهادهای داخلی برای پیش بینی مراقبت های بهداشتی اجرا شده و سفارت کشورمان در چین نیز تدابیر لازم را اتخاذ و در مواردی هم با مشورت تشکل های ایرانیان مقیم اقداماتی اجرا شده و یا در حال پیگیری و انجام است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در شهر ووهان که کانون انتشار ویروس است، سفارت کشورمان از اولین ساعات، ارتباط مستمری با دانشجویان ایرانی برقرار نموده است. اولین هدف، خارج کردن دانشجویان و هموطنان عزیز مقیم از این شهر بوده که راه کارهای مختلف زمینی و سپس هوایی پیگیری شده لیکن عملیاتی شدن آن مستلزم موافقت دولت چین بر اساس مقررات بهداشتی و بین المللی برای پیشگیری از انتشار این ویروس در سایر کشورها است که ضروری است با رعایت شرایط گفته شده انجام گردد.

موسوی افزود: رایزنی مستمر با مقامات چینی در این زمینه ادامه داشته و به موازات آن علیرغم مسائل مختلف، سفارت جمهوری اسلامی ایران به وسیله نماینده دانشجویان بسته های مورد احتیاج و حمایتی برای همه دانشجویان مقیم این شهر ارسال نموده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در سرانجام دو شماره تلفن 00982161153205 و 00989128049134 اداره دانشجویی وزارت امور خارجه را برای پاسخگویی به خانواده های ایرانیان مقیم چین بیان کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 698

به "سخنگوی وزارت خارجه: کوشش برای تخلیه ایرانیان از شهر ووهان مرکز شیوع کوروناویروس شروع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی وزارت خارجه: کوشش برای تخلیه ایرانیان از شهر ووهان مرکز شیوع کوروناویروس شروع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید