سال 99 فقط نیمی از کاغذ مصرفی مطبوعات توزیع شد

به گزارش تور استانبول، خبرگزاری خبرنگاران- معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما سالانه 40 هزار تن کاغذ برای مطبوعات نیاز داریم که امسال فقط نیمی از این کاغذ ها به دست صاحبان جراید رسید.

سال 99 فقط نیمی از کاغذ مصرفی مطبوعات توزیع شد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای محمد خدادی اضافه نمود: ما در خصوص کاغذ به طور کامل به ارز وابسته هستیم و این وابستگی زیادی است، چون حجم کاغذ مصرفی ما بالاست و این میزان کاغذ باید همیشه از طریق منابع ارزی تأمین شود.

وی گفت: پارسال فشار تحریمی که روی ایران بود باعث شد واردات کاغذ دچار بحران شود.

آقای خدادی اضافه نمود: تلاش ما در دو سال گذشته این بود که با توزیع کاغذ با ارز دولتی شرایط را به نحوی مدیریت کنیم، ولی به هرصورت وابستگی عجیبی در این خصوص وجود دارد و ما به همین دلیل، باید به سمت افزایش تولید داخلی برویم.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما حدود سه - چهار کارخانه تولید کاغذ در کشور داشتیم و ظرفیت تولید در خوزستان هم فراهم است، ولی هنوز تولید داخلی کاغذ عملی نشده است.

وی اضافه نمود: ما باید موضوع کاغذ را با منابع داخلی جبران کنیم و برای کتاب های درسی، نوشت افزار و دانشگاه ها از این کاغذ ها استفاده کنیم.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه نمود: منابع ارزی همیشه اختلال دارد و وابستگی نشر کتاب و مطبوعات به چنین منابعی، این مشاغل را دچار مخاطره می کند.

دو سال قبل کارگروه تخصیص کاغذ به بخش کتاب و مطبوعات تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، این کارگروه چند وقتی است که کاغذی به ناشران اعطا نکرده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1552

به "سال 99 فقط نیمی از کاغذ مصرفی مطبوعات توزیع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال 99 فقط نیمی از کاغذ مصرفی مطبوعات توزیع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید