سازمان ملل: حملات ائتلاف آمریکا در سوریه به مثابه جرایم جنگی است

به گزارش تور استانبول، سازمان ملل گفت حملات امسال ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش در سوریه، با جرایم جنگی برابری می نماید.

سازمان ملل: حملات ائتلاف آمریکا در سوریه به مثابه جرایم جنگی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سازمان ملل در گزارش جدیدی بیان کرد که حملات امسال ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا در سوریه به مثابه جرایم جنگی است.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، بازرسان سازمان ملل امروز (چهارشنبه) گزارش کردند که نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا در امسال میلادی حملات هوایی را در سوریه انجام دادند که به تلفات بیشماری از غیرنظامیان منجر شده است.

این نهاد بین المللی ادامه داد که ائتلاف تحت رهبری آمریکا در حملات هوایی خود، احتیاط لازم را در پیش نگرفته است و احتمالاً جرایم جنگی اجرا شده است.

پیش از این نیز، نهاد شبکه حقوق بشر سوریه طی گزارشی بیان کرد که در طول عملیات ائتلاف آمریکایی در رقه 2323 نفر از جمله 543 کودک و 346 زن کشته شدند. عملیاتی که از نوامبر 2016 تا سپتامبر 2017 به طول انجامید. (جزئیات بیشتر)

اوایل تیرماه نیز، ائتلاف آمریکا به کشتن دست کم 1319 غیرنظامی در حملات جنگنده های این ائتلاف به سوریه و عراق اعتراف و کارگروه مشترک عملیات عزم پایدار در گزارش ماهانه خود بیان کرد که در حملات جنگنده های ائتلاف بین اوت 2014 تا انتها مه 2019 دست کم 1319 غیرنظامی کشته شده اند. (جزئیات بیشتر)

دولت آمریکا بعد از آنکه گروهک سَلَفی-تکفیری داعش سال 2014 بخش هایی از عراق و سوریه را به اشغال خود درآورد، ائتلافی با هدف ادعایی حمله به مواضع این گروهک تروریستی تشکیل داد. این ائتلاف، علی رغم تبلیغات گسترده برای تشکیل، موفقیتی در مبارزه با داعش به دست نیاورد.

ائتلاف ادعایی آمریکا علاوه بر این، در مقاطعی حتی به نفع داعش وارد عمل شد و با بمباران مواضع گروه های در حال مبارزه با این گروهک تروریستی راه را برای پیشروی های آن هموار کرد.

در سالهای اخیر اسنادی از دستگاه های اطلاعاتی آمریکا منتشر شد مبنی بر اینکه واشنگتن سال 2012 به درستی پیش بینی نموده بود که ادامه سیاست های این کشور به تشکیل یک قلمرو سلفی در شرق سوریه و در همسایگی مرز غربی عراق منجر خواهد شد اما این موضوع را نه تنها تهدید منظور ننموده، بلکه آن را در راستای منافع آمریکا دانسته بود. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 354

به "سازمان ملل: حملات ائتلاف آمریکا در سوریه به مثابه جرایم جنگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: حملات ائتلاف آمریکا در سوریه به مثابه جرایم جنگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید