روسیه: غربی ها درباره جنایات جنگی نیروهای خارجی در افغانستان پنهان کاری نکنند

به گزارش تور استانبول، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که کشورهای غربی باید پنهان کاری در رابطه با جنایات جنگی نیروهای خود در افغانستان را متوقف نمایند.

روسیه: غربی ها درباره جنایات جنگی نیروهای خارجی در افغانستان پنهان کاری نکنند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه از کشورهای غربی بویژه انگلیس و نیوزیلند خواست تا اطلاعات درباره جنایات جنگی در افغانستان را متوقف نمایند.

به گزارش تاس، زاخارووا در این باره گفت: ما شدیداً جنایت علیه غیرنظامیان در افغانستان را محکوم می کنیم. ما از مقامات انگلیس و نیوزیلند می خواهیم تا تحقیقاتشان (درباره جنایات جنگی نظامیان این کشور در افغانستان) را کامل نمایند، عدالت را علیه مسئولان آن انجام داده و از پنهان کردن اطلاعات این تحقیقات نیز دست بردارند.

وی توضیح داد: بدون اعمال قانون انتظار پیروزی در مبارزه با تروریسم بین المللی سخت است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه گفت: بنظر می رسد نیروهای خارجی که برای تضمین ثبات، امنیت و مبارزه با تروریسم به افغانستان اعزام شده اند به غیرنظامیان افغان به عنوان شهروند درجه دو نگاه می نمایند که گویی می توان جان آن ها را برای اهداف سیاسی و دیگر منافع قربانی کرد.

پس از کشتار غیرنظامیان افغان توسط نیروهای خارجی این نیروها ابتدا کشته شدن غیرنظامیان را تکذیب می نمایند و هنگامی که سازمان های بین المللی کشتار نظامیان را تایید می نمایند فرماندهی نظامیان خارجی مستقر در افغانستان تنها به ابراز تاسف بسنده می نمایند.

لازم به ذکر است که پس از فشارهای رسانه ای شماری از کشورهای غربی که در افغانستان حضور نظامی دارند از جمله استرالیا، انگلیس و نیوزیلند تحقیقاتی را درباره جنایات نظامیان خود علیه غیرنظامیان افغان شروع نموده اند اما از انتشار نتیجه و اطلاعات آن خودداری می نمایند.

از سوی دیگر آمریکا که در میان دیگر اعضای ناتو مسئول ارتکاب بیشترین جنایات جنگی در افغانستان و کشتار غیرنظامیان این کشور است با تهدید کردن دادگاه لاهه از رسیدگی به پرونده جنایاتی که نظامیان این کشور در افغانستان مرتکب شده اند جلوگیری نموده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 569

به "روسیه: غربی ها درباره جنایات جنگی نیروهای خارجی در افغانستان پنهان کاری نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: غربی ها درباره جنایات جنگی نیروهای خارجی در افغانستان پنهان کاری نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید