دیدار نماینده سازمان ملل با معارضان سوریه در ریاض

به گزارش تور استانبول، گیئر پدرسون نماینده سازمان ملل در امور سوریه در دیدار با هیأت معارضان سوریه در ریاض، در مورد کمیته قانون اساسی سوریه به رایزنی پرداخت.

دیدار نماینده سازمان ملل با معارضان سوریه در ریاض

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گیئر پدرسون نماینده سازمان ملل در امور سوریه امروز (شنبه) با سفر به پایتخت عربستان سعودی، با هیأت مذاکره کننده مخالفان سوریه دیدار کرد.

به نوشته پایگاه خبری اخبار الان، این دیدار در راستای آماده سازی فضا برای مذاکرات ژنو که قرار است 30 اکتبر (هشت آبان) برگزار گردد، صورت گرفت.

هیأت مذاکره کننده مخالفان پیش از این هادی البحره را به عنوان نماینده خود در کمیته قانون اساسی برگزیده بود.

تشکیل کمیته قانون اساسی که ماحصل نشست سوچی میان ایران، روسیه و ترکیه است، مهم ترین امید برای سرانجام بحران سوریه به وسیله سیاسی است؛ طرحی که قطعنامه 2254 شورای امنیت و حمایت تمامی کشورها را با خود به همراه دارد.

این کمیته شامل 150 عضو است که 50 نفر از آنان، حامی دولت سوریه، 50 نفر حامی طرف دیگر و 50 نفر نیز مربوط به جامعه مدنی است. پس از آن، کمیته کوچکی متشکل از 45 عضو تشکیل می گردد که 15 نفر حامی دولت سوریه، 15 نفر حامی طرف دیگر و 15 نفر حامی جامعه مدنی هستند. (جزئیات بیشتر)

پدرسون پیش از این در پاسخ به این سؤال که کمیته قانون اساسی اقدام به تدوین قانون اساسی جدید خواهد نمود یا قانون فعلی را اصلاح می نماید؛ گفته بود: این مورد مسأله مهمی نیست؛ آنچه که مهم است، ترسیم سرنوشت سوریه به دست خود سوری هاست.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 459

به "دیدار نماینده سازمان ملل با معارضان سوریه در ریاض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار نماینده سازمان ملل با معارضان سوریه در ریاض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید