دمشق سرنگونی جنگنده خود توسط ترکیه را تأیید کرد

به گزارش تور استانبول، یک منبع نظامی در سوریه تأیید کرد که یک جنگنده دیگر این کشور در استان ادلب به آتش نیروهای ترکیه در این استان ساقط شده است.

دمشق سرنگونی جنگنده خود توسط ترکیه را تأیید کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز سه شنبه گزارش کرد که نیرو های ترکیه در استان ادلب سوریه، یک جنگنده دیگر سوری را ساقط کرده اند.

سانا نوشت: یک منبع نظامی گفت که ساعت 11:30 صبح امروز سه شنبه یک جنگنده ما هنگام اجرای مأموریت خود در جنوب [استان]ادلب علیه گروه های مسلح تروریستی هدف یک موشک نیرو های رژیم ترکیه قرار گرفت.

خبرگزاری سوریه به نقل از این منبع نظامی که نامش را فاش نکرد افزود: این اصابت موجب سقوط جنگنده در منطقه ای در شمال غرب [شهر]معرة النعمان شد.

خبرنگار سانا همچنین پیشتر گزار کرده بود که نیرو های ترکیه یک جنگنده سوری را هنگامی که مشغول عملیات علیه گروه های تروریستی بوده، هدف گرفته اند.

این سومین جنگنده سوری است که طی کمتر از یک هفته به دست نظامیان ترکیه ساقط می شود. دو روز پیش نیز دو جنگنده دیگر سوریه با آتش نیرو های ترکیه در استان ادلب سرنگون شده بود.

در پی این اتفاق، ارتش سوریه دو روز پیش، آسمان شمال غرب این کشور بخصوص آسمان ادلب را منطقه بسته هوایی اعلام کرده و هشدار داده بود که با هواپیما ها و پرنده ها به عنوان اهداف متخاصم برخورد خواهد کرد.

طی یک هفته گذشته، ارتش سوریه دست کم چهار فروند پهپاد متعلق به ترکیه را در آسمان استان ادلب هدف گرفته و ساقط کرده است.

در ادامه رایزنی ها درباره شرایط ادلب و حل اختلافات میان ترکیه با سوریه و روسیه، قرار است دو روز دیگر نشستی میان سران چند کشور از جمله روسیه، ترکیه و آلمان برگزار شود. حوادث ادلب سبب افزایش شمار آوارگان شده و ترکیه برای تحت فشار گذاشتن کشور های اروپایی، موانع سر راه آوارگان را در کشور خود برداشته و مانع حرکت آنان به سوی مرز های کشور های اروپایی نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 844

به "دمشق سرنگونی جنگنده خود توسط ترکیه را تأیید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمشق سرنگونی جنگنده خود توسط ترکیه را تأیید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید