دلایل بازگشت زیدان به رئال مادرید چه بود؟

به گزارش تور استانبول، در حالی که زیزو صرفاً به علاقه و تعصبش نسبت به رئال مادرید به عنوان دلیل بازگشتش به کادر فنی این تیم اشاره نموده، مشخصاً دلایل دیگری برای شروع دومین دوره مربیگری او در این تیم وجود دارد.

دلایل بازگشت زیدان به رئال مادرید چه بود؟

به گزارش خبرنگاران، در حالی که بازگشت زین الدین زیدان به کادر فنی رئال مادرید برای جانشینی سانتیاگو سولاری بسیار غیرمحتمل به نظر می رسید، در نهایت این اتفاق رخ داد و او شب گذشته (دوشنبه) خاطرنشان کرد که متقاعد شده به پستی که ماه ژوئن سال جاری رها نموده بود برگردد.

زیدان در اولین نشست خبری اش پس از بازگشت به رئال مادرید، احتیاج تیم به تغییر را دلیل رفتنش از رئال دانست هرچند نمی توان باور کرد که این تنها دلیل رفتن او از رئال بوده باشد، همانطور که نمی گردد احترام متقابل میان فلورنتینو پرس و زیدان را تنها دلیل بازگشت زیزو به جمع کهکشانی ها تلقی کرد.

بازگشت زیدان به رئال مادرید دو دلیل داشته و در واقع موافقت پرس با شروط زیدان او را برای بازگشت متقاعد کرد. شرط اول و اصلی زیدان داشتن قدرت در حوزه جابجایی بود به طوری که در حوزه مدیریت تیم اول باشگاه اختیار تام به او داده گردد. به این ترتیب زیدان حرف اول و آخر را درباره بازیکنانی که باید خریداری یا فروخته شوند خواهد زد.

در فوتبال مدرن امروز و در تاریخ باشگاه رئال مادرید اعطای چنین امتیازی به یک مربی بی سابقه بوده است اما شاید در خصوص رئال مادرید تفویض چنین اختیاراتی به زیدان ضروری بود.

یکی از دلایل جدایی او در ماه ژوئن نداشتن مجوز اعمال تعییرات بزرگ در تیم بود اما اگر رئال مادرید می خواهد به روزهای افتخارآفرینی برگردد، سرمربی تیم می بایست اجازه اعمال این تغییرات را دریافت می کرد، مخصوصاً اگر سرمربی شخصیتی مانند زیدان می داشت. فرماندهی یک رختکن پر از نام ها و ستاره ها نه تنها به صدایی قاطع احتیاج داشت، بلکه فردی را می خواست که از هر لحاظ از سوی هئیت مدیره باشگاه حمایت گردد و این بار گویا زیدان قرار است چنین حمایتی را دریافت کند.

عامل دیگری که در ترغیب شدن برای بازگشت به رئال مادرید تأثیرگذار بوده، حقوقی وسوسه انگیز بوده است. گفته می گردد که قرارداد سه سال زیدان با رئال مادرید او را به یکی از پردرآمدترین سرمربیان حال حاضر فوتبال جهان تبدیل خواهد نمود. زیدان به موجب قرارداد قبلی اش سالانه 10 میلیون یورو حقوق می گرفت که این رقم در قرارداد جدیدش به 16 میلیون یورو افزایش پیدا نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 157

به "دلایل بازگشت زیدان به رئال مادرید چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل بازگشت زیدان به رئال مادرید چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید