خلیلزاد: اشرف غنی و عبدالله منافع افغانستان را به منافع شخصی ترجیح دهند

به گزارش تور استانبول، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان از رهبران سیاسی افغانستان خواست تا با ترجیح دادن منافع ملی به منافع شخصی، بحران سیاسی این کشور را خاتمه دهند.

خلیلزاد: اشرف غنی و عبدالله منافع افغانستان را به منافع شخصی ترجیح دهند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، زلمی خلیلزاد کننده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با تاکید بر ضرورت کنار گذاشتن اختلافات سیاسی و مبارزه مشترک با ویروس کرونا گفت: سلامتی افغان ها و کشورشان به این بستگی دارد که همه طرف ها تمام انرژی خود را در مبارزه با کرونا صرف کنند که دشمن مشترک همگان است .

وی با انتشار توئیتی گفت: رمضان به رهبران افغان، اشرف غنی و عبدالله عبدالله، فرصتی داده تا منافع کشور را بر منافع شخصی شان ترجیح دهند .

خلیلزاد از طالبان نیز خواست تا با فرا رسیدن ماه رمضان آتش بس را بپذیرد و تا انتها بحران کرونا نیز خشونت ها را کاهش داده و عملیات تهاجمی را نیز متوقف کند.

کننده ویژه آمریکا از طالبان و دولت افغانستان نیز خواست تا آزادی زندانیان را سرعت دهند و با رفتن به سوی مذاکرات بین الافغانی به فرایند صلح کمک کنند.

خلیلزاد پیش از این نیز در توئیتی دیگر از اشرف غنی و عبدالله خواسته بود تا با کنار گذاشتن اختلافات سیاسی دولتی فراگیر تشکیل دهند.

کننده آمریکا تصریح کرده بود که پیشرفت در راستا خروج و یا گیر ماندن در بن بست جنگ، فقر و بیماری بستگی به این دارد که جناح ها با چه فوریت و چه نیتی اقدام کنند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 978

به "خلیلزاد: اشرف غنی و عبدالله منافع افغانستان را به منافع شخصی ترجیح دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلیلزاد: اشرف غنی و عبدالله منافع افغانستان را به منافع شخصی ترجیح دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید