خبرنگاران چشم آسمان چین بر روی دنیا باز شد

به گزارش تور استانبول، تهران- خبرنگاران- رصدخانه ملی نجوم فرهنگستان علوم چین اظهار داشت که تلسکوپ فاست (FAST) چین، بزرگترین رادیوتلسکوپ دنیا با قطر 500 متر موسوم به چشم آسمان چین از همه پژوهشگران دنیا برای استفاده از این تلسکوپ دعوت نموده است.

خبرنگاران چشم آسمان چین بر روی دنیا باز شد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران از رادیو بین المللی چین، به این ترتیب از بامداد امروز چهارشنبه چشم آسمان چین، چشم بزرگ دنیا شده و به طور رسمی به روی دنیایان باز شده است.

این رادیوتلسکوپ با دیافراگم 500 متری کروی، موسوم به چشم آسمان چین، بزرگترین و پیشرفته ترین رادیوتلسکوپ دنیا است و مالکیت معنوی آن کاملاً به چین تعلق دارد.

چشم آسمان چین بعد از راه اندازی رسمی در ژانویه سال 2020، فعالیت پایداری داشته و 300 تپ اختر را شناسایی نموده است.

گزارش ها حاکی است این تلسکوپ جستجوی هوش فرا زمینی (SETI) را شروع نموده است. کشف سیارات فراخورشیدی بیشتر و پیشرفت انقلابی در توسعه تجهیزات و توان برای رصد نجومی، یک جنبش جدید برای جستجوی هوش فرا زمینی به راه انداخته که تلسکوپ فست در آن نقشی مهم ایفا خواهد نمود.

جستجوی هوش فرازمینی یکی از اهداف پنج گانه برای ساخت و بهره برداری از تلسکوپ رادیویی 500 متری فست است.

لی دی رئیس گروه توسعه دهندگان تلسکوپ فست به همراه گروه خود با نام شنود پیشرفت بزرگ Breakthrough Listen سال گذشته با انتشار مقالاتی در مجله فیزیک نجوم آمریکا و مجله تحقیقات نجومی و فیزیک فضایی چین، چشم انداز استفاده از تلسکوپ فست برای نقشه برداری آسمان به منظور جستجوی هوش فرازمینی را تشریح کردند.

او شرح داد استفاده از تلسکوپ فست باعث می گردد نقشه برداری از آسمان به منظور جستجوی هوش فرازمینی در آینده به عمق بی سابقه در فضا برسد و آشنایی بشر با صندلی خود در کیهان افزایش یابد.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1565

به "خبرنگاران چشم آسمان چین بر روی دنیا باز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چشم آسمان چین بر روی دنیا باز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید