خبرنگاران نیروی انسانی آموزش و پرورش خمین پیر است

به گزارش تور استانبول، خمین - خبرنگاران - نماینده مردم خمین در خانه ملت گفت: شرایط آموزش و پرورش این شهرستان از نظر نیروی انسانی بسیار پیر بوده و تا سال 1400 بخش عمده ای از نیروهای آن بازنشسته می شوند.

خبرنگاران نیروی انسانی آموزش و پرورش خمین پیر است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم خمین، علیرضا نظری روز یکشنبه در نشست با وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان (تربیت معلم سابق) تعداد کمی سهمیه به این شهرستان اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: این امر بر آینده کیفیت آموزشی خمین که هم اکنون بخش عمده ای از نیروهای آن را نیروهای حق التدریس بازنشسته تشکیل می دهد، تاثیر پررنگی خواهد داشت.

نماینده مردم خمین در خانه ملت تاکید کرد: دلیل عدم تخصیص ظرفیت مناسب به زادگاه امام راحل باید بررسی شود و به منظور جبران این نقیصه با عوامل خاطی برخورد جدی شود.

نظری گفت: آموزش و پرورش خمین در رشته های علوم پایه با کمبود نیرو روبروست و هیچ ظرفیتی از نیروهای حق التدریسی برای شهرستان در نظر گرفته نشده است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت دانش آموزی خمین با مجموع شهرستان های همجوار برابر است، بیان نمود: در تخصیص ظرفیت ها به این مسئله توجه نشده و ظرفیت خمین کمتر دیده شده است.

نماینده مردم خمین در مجلس یازدهم با تاکید بر اهمیت نقش آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده گفت: رفع کمبودها به ویژه در مناطق کم برخوردار و روستاهای این شهرستان و ایجاد بستر لازم برای آموزش برخط در شرایط کرونایی از مطالبات مردم زادگاه امام راحل است.

17 هزار و 700 دانش آموز در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در خمین مشغول به تحصیل هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1334

به "خبرنگاران نیروی انسانی آموزش و پرورش خمین پیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نیروی انسانی آموزش و پرورش خمین پیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید