خبرنگاران عقب نشینی گارد ملی آمریکا از واشنگتن

به گزارش تور استانبول، تهران- خبرنگاران- رییس جمهوری آمریکا روز یکشنبه دستور نیروهای گارد ملی از واشنگتن را اظهار داشت.

خبرنگاران عقب نشینی گارد ملی آمریکا از واشنگتن

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، به دنبال کاهش اعتراضات خیابانی بعد از 9 روز به دلیل مخالفت با قتل جورج فلوید، دونالد ترامپ دستور عقب نشینی نیروهای گارد ملی در پایتخت آمریکا را صادر کرد.

ترامپ بعد از حضور بیش از 10 هزار معترض در خیابانهای آمریکا در پیامی توییتری نوشت: اکنون که همه چیز تحت کنترل کامل است، من دستور عقب نشینی نیروهای گارد ملی از واشنگتن را صادر نموده ام.

به نوشته ترامپ: آن ها (گارد ملی) به خانه می فرایند، اما در صورت لزوم می توانند به سرعت برگردند. شب گذشته شمار معترضان حضور یافته در خیابان ها به مراتب کمتر از آن چیزی بود که پیش بینی شده بودند.

رییس جمهوری آمریکا در حالی مدعی کاهش تظاهرات خیابانی است که به نوشته واشنگتن پست معترضین برای دهمین روز آماده تجمع و اعتراض در مقابل کاخ سفید می شوند.

جورج فلوید هفتم خرداد ماه در حالی که فریاد می زد زانویت را بردار، نمی توانم نفس بکشم بدست پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا آمریکا به قتل رسید. این مساله باعث گسترش موج نارضایتی از تبعیض نژادی و نابرابری در سراسر این کشور و دنیا شد.

رسانه ها، گستردگی این اعتراضات را با تظاهراتی مقایسه می نمایند که در سال 1968 در پی ترور مارتین لوترکینگ رخ داد با این تفاوت که بیشتر کارشناسان معتقدند این اعتراضات وسعت بیشتری یافته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1040

به "خبرنگاران عقب نشینی گارد ملی آمریکا از واشنگتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عقب نشینی گارد ملی آمریکا از واشنگتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید