خبرنگاران عضو ارشد انصارالله: توقف حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی کافی نیست

به گزارش تور استانبول، تهران - خبرنگاران- عضو شورای عالی سیاسی یمن بامداد شنبه در واکنش به تصمیم جو بایدن برای توقف جنگ یمن در توئیتی نوشت: توقف مشارکت (در جنگ) و راهنمایی متجاوزان از سوی آمریکا کافی نیست و این کار نخستین مرحله ای است که توسط واشنگتن به صورت عملی باید انجام گردد.

خبرنگاران عضو ارشد انصارالله: توقف حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی کافی نیست

به گزارش خبرنگاران، محمد علی الحوثی در حساب توئیتری خود اظهار کرد: به دنبال توقف حمایت آمریکا از متجاوزان، متحدان واشنگتن نیز باید متعهد شوند که به خسارت دیدگان غرامت بپردازند و بسته ای از اقدامات را انجام دهند که بر اساس آن حاکمیت یمن تضمین شود و استقلال و حق مشروع در دفاع از خود به رسمیت شناخته شده و هرگونه اقدام نظامی کشورهای عربی و خارجی اقدام جنایت کارانه تلقی شود.

عضو ارشد انصارالله افزود: از دیگر اقداماتی که باید انجام شود، این است که حقوق و پیامدهای مالی مردم یمن که در سایه محاصره توسط [ائتلاف متجاوز] تضییع شده دوباره احیا شود. همچنین هیچ کسی خارج از یمن و با زور اسلحه حق تحمیل تصمیمی بر مردم یمن ویا مشخص فردی برای [حکمرانی] آنان را نداشته باشد.

الحوثی افزود: از دیگر اقدامات در این زمینه این است که مردم یمن نباید وادار به تبعیت از کسانی شوند که از آنها نمایندگی نمی نمایند.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه با حضور در وزارت امورخارجه این کشور اولویت های سیاست خارجی خود را مطرح نمود که خاتمه دادن به جنگ یمن، تنها موضوع خاورمیانه ای او بود.

وی از انتصاب تیموثی لندرکینگ به عنوان نماینده ویژه هم اطلاع داد و از خاتمه حمایت از حملات ائتلاف سعودی به یمن سخن گفت.

بحران یمن که از آن فاجعه بارترین شرایط انسانی در قرن حاضر یاد می شود، از سال 1394 با تهاجم نیروهای سعودی و ائتلاف خود خوانده آن به این کشور شروع شد و تا به امروز موجب تلفات وسیع انسانی و وارد آمدن خسارات مادی و زیرساختی به یمن شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1464

به "خبرنگاران عضو ارشد انصارالله: توقف حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی کافی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عضو ارشد انصارالله: توقف حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی کافی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید