خبرنگاران رییس مجلس عراق با وزیر خارجه سوییس ملاقات کرد

به گزارش تور استانبول، بغداد - خبرنگاران - محمد الحلبوسی رییس مجلس عراق در دو ملاقات جداگانه با وزیر امور خارجه سوییس و سفیر دانمارک در بغداد با محور امنیت عراق و منطقه و روابط دو جانبه با این کشورها گفت و گو کرد.

خبرنگاران رییس مجلس عراق با وزیر خارجه سوییس ملاقات کرد

به گزارش خبرنگاران محمد الحلبوسی رییس مجلس نمایندگان عراق عصر امروز یکشنبه با ایگناسیو کاسیس وزیر امور خارجه سوییس ملاقات و مصاحبه کرد.

وی تمایل کشورش را برای تقویت روابط با عراق و گسترش افق های همکاری در همه زمینه ها ابراز کرد.

کاسیس که دومین روز سفر خود به عراق را می گذراند با رییس مجلس عراق پیرامون تقویت روابط دو جانبه بین عراق و سوییس و روش های همکاری طبق منافع مشترک بحث و گفتگو داشت.

در این ملاقات فعال سازی کمیته های دوستی بین مجلس های دو کشور به منظور گسترش همکاری ها در سطح مجالس آنالیز و بر اهمیت آن تاکید شد.

همکاری در زمینه اقتصاد و سرمایه گذاری، ترغیب شرکت های سوییسی به کار در عراق و ایجاد فرصت های شغلی و اشتغال جوانان نیز از دیگر محورهای این نشست بود.

رییس مجلس عراق با اشاره به موضوع آوارگان و بازگشت آنها به وطن اقدام در راستای این موضوع را کوششی برای دستیابی به ثبات در عراق برشمرد.

براساس اعلام دفتر رسانه ای الحلبوسی در این نشست شرایط منطقه ای و بین المللی نیز مورد بحث قرار گرفته و بر اهمیت مصاحبه برای دستیابی به امنیت و ثبات تأکید شد.

کاسیس نیز در سخنان خود در همین باره حمایت از امنیت عراق را بخش مهمی از امنیت منطقه دانست.

به گزارش خبرنگاران وزیر خارجه سوییس روز گذشته در نشست خبری با فواد حسین همتای عراقی خود از طرح راهبردی سوییس برای خاورمیانه و شمال آفریقا در بازه زمانی 2021 تا 2024 سخن گفت.

سکان دار دستگاه دیپلماسی سوییس به نوبه خود تمایل دولت متبوعش را برای تقویت روابط با عراق و گسترش افق همکاری در همه زمینه ها به منظور دستیابی به توسعه و رفاه ابراز داشت.

الحلبوسی همچنین با استیگ پائولو پیراس سفیر دانمارک در عراق ملاقات و در خصوص تقویت روابط دو جانبه، مسایل مورد اهمیت مشترک فیمابین و ادامه و توسعه همکاری ها در دیگر زمینه ها همچون امنیت مصاحبه کرد.

رییس مجلس عراق بر اهمیت حمایت بین المللی از عراق در مبارزه با تروریسم و دستیابی به ثبات تأکید کرد و از کوشش های دانمارک در موضوع آوارگان و نیروهای امنیتی آموزش دیده در چارچوب وظایف ناتو و نیز ائتلاف موسوم به بین المللی به سرکردگی آمریکا قدردانی کرد.

دانمارک یکی از کشورهای عضو ائتلاف نظامی به سرکردگی آمریکا در عراق است که از سال 2014 به دلیل آنچه مبارزه با داعش نامیده شده در این کشور حضور دارند.

عراق اخیرا میزبان چند هیات سیاسی از کشورهای مختلف بوده و نخست وزیر این کشور نیز رایزنی های مداوم و سفرهایی را به کشورهای منطقه شروع نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1561

به "خبرنگاران رییس مجلس عراق با وزیر خارجه سوییس ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس مجلس عراق با وزیر خارجه سوییس ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید