خبرنگاران تکمیل طرح های کنترل سیلاب شبانکاره دشتستان لازم است

به گزارش تور استانبول، بوشهر- خبرنگاران- نماینده مجری طرح های کنترل سیلاب شبانکاره دشتستان گفت: تکمیل طرح های کنترل سیلاب این منطقه برای جلوگیری از بروز خسارت به تاسیسات زیربنایی، شبکه های آبیاری و زهکشی، خطوط آب و برق، و جاده ها لازم است.

خبرنگاران تکمیل طرح های کنترل سیلاب شبانکاره دشتستان لازم است

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، روابط عمومی آب منطقه ای بوشهر روز آدینه به نقل از مهدی عوض زاده اضافه نمود: این منطقه به علت ساختار کوهستانی، توان بالایی برای وقوع سیلاب های شدید دارد که با تکمیل طرح های کنترل سیلاب شبانکاره، از بروز خسارت سالانه 40 میلیارد ریالی به تاسیسات زیربنایی جلوگیری می گردد.

وی افزود: براساس اولویت بندی اجرا شده، سه بند کنترل سیلاب در محورهای 10، 12 و 14 بعنوان بخشی از 18 طرح پیش بینی شده برای کنترل سیلاب مسیل های شبانکاره در دست اجرا هستند که بند محور 12 سال گذشته به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی 2 محور دیگر در حال اجرا است.

عوض زاده اضافه نمود: بند محور 14 از نوع سنگ و ملاتی با حجم مخزن 280 هزار مترمکعب و طول تاج 59 متر 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی یادآور شد: تا به امروز برای اجرای بند محور 14، 9 هزار و 500 مترمکعب عملیات سنگریزی اجرا شده و در صورت وقوع سیلاب در ماه های آینده، می تواند عملکرد کنترلی خود را به خوبی انجام دهد.

عوض زاده در مورد بند محور 10 نیز گفت: این بند بتنی (CSG) با ارتفاع 10 متر و حجم مخزن 280 هزار مترمکعب، 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نماینده مجری طرح بهسازی شبکه آبیاری دشت دالکی نیز گفت: این طرح به طول 15.5 کیلومتر و در قالب اصلاح ساختار و پوشش بتنی کانال های درجه 2 در حال اجرا است.

مجید بحرانی اضافه نمود: این پروژه با پیشرفت فیزیکی 95 درصد، کانال های نظرآقا، هلپه ای، آقایی، بخوان هلپه ای، کربلایی محمدقلی و آل یوسفی رازیر پوشش قرار می دهد.

وی با اشاره به طرح 2هزار و 400 هکتاری نخلستان گفت: این طرح نیز پیشرفت مطلوبی دارد و با اتمام خط انتقال، ایستگاه پمپاژ نیز در حال سپری کردن آخرین مراحل ساختاری و فنی است.

بحرانی ادامه داد: نصب الکتروموتورها، اجرای تاسیسات مکانیکی، تابلو برق و ساخت سوله ایستگاه پمپاژ از جمله اقدام های اجرا شده در ایستگاه پمپاژ حاج مهدی است.

وی یادآور شد: با تکمیل این پروژه ضمن تثبیت اشتغال در منطقه، راندمان انتقال، توزیع و بهره برداری از آب نیز افزایش چشمگیری می یابد.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1152

به "خبرنگاران تکمیل طرح های کنترل سیلاب شبانکاره دشتستان لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تکمیل طرح های کنترل سیلاب شبانکاره دشتستان لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید