خبرنگاران تقویت زیرساخت های آموزشی مناطق مرزی کردستان در اولویت است

به گزارش تور استانبول، سنندج - خبرنگاران - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: در راستای رسیدن به اهداف توسعه پایدار منطقه، تقویت زیرساخت های آموزش و پرورش در مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته این باید استان در اولویت باشد.

خبرنگاران تقویت زیرساخت های آموزشی مناطق مرزی کردستان در اولویت است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش روز آدینه روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، حسین خوش اقبال در جلسه کارگروه تخصصی اجرای تفاهم نامه دو جانبه وزارت کشور و آموزش و پرورش گفت: همکاری در سیاست گذاری و برنامه ریزی برای توسعه و تجهیز فضاهای آموزش و پرورش، سوق دادن بخشی از درآمدهای بانک ها و شرکت های خصوصی و دولتی به این سمت و توجه به مناطق مرزی و حاشیه استان از مهمترین اهداف تفاهم نامه است.

وی اضافه نمود: تقویت مشارکت های مردمی برای حمایت از برنامه های آموزش و پرورش، همکاری فرمانداران و دهیاران و شهرداری ها در تحقق برنامه ها و همکاری دفتر امور اجتماعی و دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا و سازمان شهرداری ها و امور اتباع و مهاجرین خارجی برای اجرایی شدن تفاهم نامه از دیگر موارد آن است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ضمن تاکید بر نقش آموزش و پرورش در جهت توسعه کشور، مشارکت همه دستگاههای اجرایی متولی استان در اجرای دقیق این تفاهم نامه را ضروری دانست.

خوش اقبال با اشاره بر لزوم توجه به تقویت مدارس شبانه روزی مناطق محروم مرزی و کمتر توسعه یافته روستایی، خواهان اجرای بند 4 و 5 تفاهم نامه مربوط به لزوم آموزش دانش آموزان دختر در مناطق روستایی و مناطق مرزی و کم برخوردار شد.

وی یادآور شد: در این راستا آموزش و پرورش باید طرح های مورد احتیاج استان مربوط به تفاهم نامه را ارائه و به وسیله اعتبارات کاهش آسیب های اجتماعی استانداری به خصوص در شهرستان های سروآباد و مریوان این مصوبات را اجرایی کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: در سال 97 از محل اعتبارات کاهش آسیب های اجتماعی تخصیص یافته، مبلغ 46 میلیارد ریال برای تجهیز و هوشمندسازی مدارس حاشیه و در سال 98 نیز از همان محل مبلغ 20 میلیارد ریال برای تجهیز هنرستانهای فنی و حرفه ای به آموزش و پرورش استان اختصاص یافته است.

بیش از 300 هزار دانش آموز کردستانی در سال تحصیلی 99 - 98 در دوره های مختلف مشغول به تحصیل و 24 هزار نفر از پرسنل در واحدهای اداری و آموزشی استان مشغول به آموزش و خدمت رسانی به آینده سازان کشور هستند، از این تعداد دانش آموز 158 هزار نفر در مقطع ابتدایی تحصیل می نمایند که حدود 45 هزار نفر آنها را دانش آموزان روستایی تشکیل می دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1021

به "خبرنگاران تقویت زیرساخت های آموزشی مناطق مرزی کردستان در اولویت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تقویت زیرساخت های آموزشی مناطق مرزی کردستان در اولویت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید