خبرنگاران ائتلاف الفتح عراق: ساز و کار اخراج نیروهای خارجی در مذاکره با آمریکا گنجانده می گردد

به گزارش تور استانبول، تهران-خبرنگاران- فاضل جابر الفتلاوی نماینده ائتلاف الفتح در مجلس عراق به رهبری هادی العامری دوشنبه شب گفت: در مذاکراتی که اواسط ماه جاری میلادی میان بغداد و واشنگتن انجام می گردد، ساز و کار اخراج نیروهای خارجی از خاک عراق گنجانده خواهد شد.

خبرنگاران ائتلاف الفتح عراق: ساز و کار اخراج نیروهای خارجی در مذاکره با آمریکا گنجانده می گردد

الفتلاوی به پایگاه خبری المعلومه عراق گفت که مذاکراتی که قرار است میان واشنگتن و بغداد انجام گردد به حضور نظامی آمریکا در عراق فیصله خواهد داد.

این نماینده ائتلاف الفتح اضافه نمود: تصمیم اخیر مجلس در اخراج نیروهای خارجی از عراق برای دولت مصطفی الکاظمی الزام آور است و بیرون راندن نیروهای بیگانه تصمیمی است که گرفته شده و غیرقابل بازگشت است.

محمد البلداوی دیگر عضو ائتلاف الفتح پیش از این درباره اقدام مایک پمپئو وزیرامور خارجه آمریکا برای زیر فشار گذاشتن شخصیت ها و طرف های سیاسی در عراق برای فیصله دادن به موضوع ادامه حضور نیروهای آمریکایی در عراق تا پیش از مذاکرات ژوئن هشدار داده بود.

19 فروردین ماه امسال بود که پمپئو بیان کرد کشور متبوعش میخواهد گفت وگوی استراتژیک را با عراق از اواسط ماه ژوئن شروع کند و در آن تمام موضوع های مهم در دستور کار و گفتگو دو طرف قرار خواهد گرفت.

مجلس نمایندگان عراق 15 دی ماه با برگزاری نشستی درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج تمامی نیروهای خارجی رای داده و خواهان شکایت رسمی از آمریکا به سازمان ملل و شورای امنیت شده بودند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1055

به "خبرنگاران ائتلاف الفتح عراق: ساز و کار اخراج نیروهای خارجی در مذاکره با آمریکا گنجانده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ائتلاف الفتح عراق: ساز و کار اخراج نیروهای خارجی در مذاکره با آمریکا گنجانده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید