جهت پیشگیری از بیماری کروناویروس مردم امور بانکی خود را الکترونیکی انجام دهند

به گزارش تور استانبول، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد معاون مدیریت شعب بانک مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جهت پیشگیری از بیماری کروناویروس مردم امور بانکی خود را الکترونیکی انجام دهند.

جهت پیشگیری از بیماری کروناویروس مردم امور بانکی خود را الکترونیکی انجام دهند

سید حمزه موسوی اطهر در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: در ضرورت انجام امورات بانکی مردم تردیدی نیست اما اینکه از چه طریقی این کارها به انجام برسند جای صحبت دارد. این روزها ویروس کرونا باعث استرس مردم شده است اما بانکداری الکترونیک سال ها قبل در دسترس مردم بوده است حالا برخی از مشتریان بیشترین استفاده را از خدمات الکترونیکی کرده اند برخی تا حدودی و برخی هم اصلا سراغ این مقوله نیامده اند.

وی اظهارکرد: اینکه تا کنون برخی ها هنوز از خدمات الکترونیکی بانک ها استفاده نکرده اند عوامل بسیاری دخیل هستند و هنوز هم در ساختار الکترونیک بانک ها ضعف های آشکاری است اما بنده بر این عقیده هستم که مقاومت در برابر الکترونیکی انجام دادن خیلی از کارها از جمله کارهای بانکی در بین مردم زیاد است و این مقاومت در جایی باید شکسته شود.

معاون مدیریت شعب بانک مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: اگر مردم و مشتریان بانک ها از راحت تر شدن کارهای بانکی به سرعت استقبال کنند و خواهان اعمال تغییرات بیشتر باشند سیستم بانکی هم مجبور است خود را با نیازهای مشتریانش وفق دهد. بنابراین این مشتریان هستند که باید به سیستم فشار بیاورند تا امکانات بهتری در اختیار آن ها قرار دهد.

موسوی اطهر شرح داد: این یک امر طبیعی است که وقتی بانکی خدمتی را ارائه می کند که درصد استفاده کننده پایینی دارد برای بهبود آن هزینه بیشتری متحمل نشود و حتی ممکن است همان خدمت را هم به حاشیه ببرد.

وی ادامه داد: در صورتی که در چنین شرایطی که ماندن مردم در خانه های خود مگر به ضرورت مورد تاکید بسیار است اگر سیستم الکترونیکی بانک ها کامل بود و درصد استفاده کنندگان هم بالا هم اکنون به هیچ وجه در هیچ شعبه ای از بانک ها شاهد ازدحام جمعیت یا شاهد 4 نفر هم در شعب نبودیم.

معاون مدیریت شعب بانک مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد بیان نمود: دقیقاً برخی از بانک ها در این حوزه کارهای بسیاری کردند اگرچه هنوز کافی نیست اما در مقایسه با سایرین پیشرفت خوبی داشته اند و برخی بانک ها هم متاسفانه بسیار کُند حرکت می کنند که رفتار مشتریان می تواند بر این حرکت اثرگذار باشد. مثلا اگر بانکی که در حوزه الکترونیک ضعیف است شاهد ریزش مشتریان خود باشد قطعا دست به اقدامات اصلاحی می زند و امکانات خود را افزایش می دهد.

موسوی اطهر تاکید کرد: بانک مسکن برای انجام امور بانکی مردم بصورت الکترونیکی تمهیدات خوبی اندیشیده است و بخش زیادی از جهت بانکداری الکترونیک را طی کرده است، البته برای بهبود خدمات راه نرفته هم زیاد دارد.

وی اظهار کرد: بانک مسکن به خاطر تسهیلات بسیار زیادی که به خصوص در حوزه مسکن پرداخت می کند با درصد بالایی از اقشار متوسط و پایین جامعه در ارتباط است.

معاون مدیریت شعب بانک مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خوشبختانه پرداخت اقساط تمامی تسهیلات بانک در حال حاضر از طریق ابزارهای الکترونیکی امکانپذیر است، افتتاح حساب بانک مسکن الکترونیکی است و مشتریان می توانند از طریق موبایل بانک و اینترنت بانک کارهای بسیاری از جمله انتقال وجه، اخذ موجودی حساب، گردش حساب، انسداد حساب، پرداخت قبوض، دریافت شماره شبا، حواله منظم، بررسی دسته چک و... را انجام دهند.

موسوی اطهر افزود: با وجود انجام این کارها به صورت الکترونیکی باز هم شاهد مراجعه حضوری مشتریان به شعب هستیم که خیلی از این موارد به اطلاعات نداشتن مشتریان از خدمات غیرحضوری و مواردی هم به عدم اعتماد نسبت به ابزارهای الکترونیکی مرتبط است.

وی شرح داد: اگر مردم اطلاعات لازم را به دست آورند و خود را ملزم به استفاده بدانند و راه های استفاده از ابزارها را نیز یاد بگیرند می توانیم شاهد کاهش محسوس حجم مراجعات به شعب بانک ها باشیم و از طرفی این مقوله خود می تواند منشا کاهش شعب بانکی و به تبع آن کاهش هزینه های کشور باشد.

معاون مدیریت شعب بانک مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد بیان نمود: از مردم عزیز هم خواهش دارم این موضوع شیوع ویروس را فرصتی بدانند تا با اطلاع از امکانات الکترونیکی بانک ها زمینه رفاه، آسایش و سلامت خود را فراهم سازند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 855

به "جهت پیشگیری از بیماری کروناویروس مردم امور بانکی خود را الکترونیکی انجام دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهت پیشگیری از بیماری کروناویروس مردم امور بانکی خود را الکترونیکی انجام دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید