ثبات قیمت نفت به امید کاهش فراوری اوپک

به گزارش تور استانبول، انتظار بازار های جهانی درباره اینکه فراوریکنندگان بزرگ نفت کاهش بیشتری در فراوری برای جبران کند شدن رشد تقاضا در چین اجرا خواهند کرد، قیمت نفت در معاملات امروز را افزایش داد.

ثبات قیمت نفت به امید کاهش فراوری اوپک

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از رویترز، با انتظار برای اینکه فراوریکنندگان بزرگ نفت کاهش بیشتری در فراوری برای جبران کند شدن رشد تقاضا در چین اجرا خواهند کرد، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت و در جهت نخستین هفته افزایشی در 6 هفته گذشته نهاده شد.

هر بشکه نفت برنت با 7 سنت افزایش 56.41 دلار فروخته شد. این نوع نفت روز گذشته یک درصد افزایش ارزش را ثبت نموده بود. نفت برنت تا به امروز در این هفته 3.7 درصد افزایش ارزش را ثبت نموده است که نخستین افزایش هفتگی از هفته منتهی به 3 ژانویه است.

هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 1 سنت افزایش 51.43 دلار معامله شد. قراردادهای این نوع نفت روز گذشته 0.5 درصد رشد قیمتی داشت و تا این لحظه در این هفته 2.4 درصد رشد قیمتی داشته است.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در این رابطه گفت: به دنبال خوش بینی اینکه اوپک پلاس بار دیگر انچه فراوری را محدود می نماید، انجام خواهد داد و به امید اینکه نقطه اوج شیوع ویروس کرونا نزدیک شده (و فرایند کاهشی شروع گردد)، قیمت نفت این هفته ثبات یافت.

با بروز نگرانی های ناشی از رجحان عرضه در بازار و همچنین نگرانی در خصوص کاهش شدید تقاضا برای سوخت در چین با شیوع ویروس کرونا، قیمت نفت خام حدود 20 درصد از بالاترین رقم در 8 ژانویه 2020 فاصله گرفت.

کشورهای عضو اوپک و فراوری کنندگان غیر اوپکی که به اوپک پلاس معروفند، در واکنش به کاهش تقاضا، در حال آنالیز کاهش فراوری به بیش از 2.3 میلیون بشکه در روز هستند.

مارگارت یانگ، تحلیلگر بازارهای سی ام سی گفت: احساس حاکم بر بازار به علت بلاتکلیفی ناشی از این ویروس، همچنان در منطقه آسیا پسفیک محتاطانه است. وی افزود میزان تاثیر مخرب این ویروس بر تقاضا بر نفت همچنان تعیین نیست.

اما دیگر تحلیلگران معتقدند که تاثیرات تقاضا تا به امروز تنها بر چین محدود شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 765

به "ثبات قیمت نفت به امید کاهش فراوری اوپک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبات قیمت نفت به امید کاهش فراوری اوپک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید