کوشش روسیه برای تقویت نظامی بلاروس با ارسال ده ها جنگنده و سامانه اس، 400

به گزارش تور استانبول، رئیس جمهور بلاروس از ورود یک محموله نظامی عظیم از روسیه به این کشور که شامل هواپیماهای نظامی و سامانه های دفاع موشکی است، اطلاع داد.

کوشش روسیه برای تقویت نظامی بلاروس با ارسال ده ها جنگنده و سامانه اس، 400

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس جمهور بلاروس روز چهارشنبه از ورود یک محموله عظیم تجهیزات سخت افزاری نظامی از روسیه، همزمان با تقویت قوای ناتو در کشورهای همسایه اطلاع داد.

به گزارش وبگاه رادیو اروپای آزاد آلکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس که در شهر بابرویسک سخنرانی می کرد،گفت که ده ها فروند جنگنده و سامانه دفاع هوایی از جمله سامانه های موشکی اس-400 ساخت روسیه در آینده نزدیک به بلاروس تحویل داده می گردد. وی جبه زئیات بیشتری اشاره نکرد.

لوکاشنکو بعلاوه تایید کرد که میخواهد در 9 سپتامبر با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در مسکو در خصوص همکاری بیشتر بین دو کشور مذاکره کند. لوکاشنکو گفت که همکاری عمیق تر با روسیه حاکمیت کشورش را از بین نخواهد برد.

وی گفت: ما به اسم دو دولت مستقل روابط خود را تقویت می کنیم و احتیاجی به از بین بردن حاکمیت و استقلال دو ملت نیست.

نیروهای نظامی روسیه و بلاروس قرار است اواخر ماه جاری میلادی رزمایش نظامی عظیم مشترکی را برگزار نمایند.

رئیس جمهور روسیه در پیغام تبریک تولد به آلکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس که دوشنبه 67 ساله شد، گفت که دوستان در بلاروس همواره می توانند روی حمایت مسکو حساب نمایند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خطاب به رئیس جمهور بلاروس آمده است: دوستان ما در بلاروس همواره می توانند بر حمایت روسیه حساب نمایند. شک ندارم که ما به همکاری خود برای تقویت روابط روسیه و بلاروس در زمینه های مختلف ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور روسیه چندی قبل گفت که کشورش آمادگی دارد به بلاروس یاری نظامی ارائه کند. پوتین گفت که طبق معاهده جامع نظامی میان این دو کشور، مسکو حاضر است در صورت لزوم و افزایش فشار خارجی، به این کشور نیروی نظامی بفرستد.

لوکاشنکو پیشتر هشدار داده بود که تانک ها و هواپیماهای ناتو در فاصله بسیار نزدیک به مرزهای بلاروس صف آرایی هستند.لوکاشنکو گفت: با پوتین به توافق رسیدم که روسیه به حفظ امنیت در بلاروس در صورت احتیاج یاری کند.

رئیس جمهور بلاروس هم اخیرا گفته بود که مینسک با ائتلاف با روسیه مخالف نیست، اما این حرکت نباید به معنای از دست دادن حاکمیت و استقلال باشد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 شهریور 1400 بروزرسانی: 12 شهریور 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1769

به "کوشش روسیه برای تقویت نظامی بلاروس با ارسال ده ها جنگنده و سامانه اس، 400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش روسیه برای تقویت نظامی بلاروس با ارسال ده ها جنگنده و سامانه اس، 400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید