تقاضای اعطا از وزارت بهداشت: تقاضای اعلام آمار تفکیک شده شهر تهران را داریم

به گزارش تور استانبول، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ما نمی گوییم آمار ارائه شده مخدوش است و از نظر ما مرجع اعلام آمار ستاد ملی کروناست گفت: درخواست ما اعلام آمار تفکیک شده است.

تقاضای اعطا از وزارت بهداشت: تقاضای اعلام آمار تفکیک شده شهر تهران را داریم

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در نشست خبری مجازی خود گفت: در خواست ما ا ستاد ملی کرونا این است که شهرداری تهران با توجه به حجم بالای پرسنل در این دوران با چالش های جدی روبرو است.

وی اضافه نمود: بخش عمده ای از زیرمجموعه های شهرداری مسائل مالی دارند و یا باید شهرداری به سمتی می رفت که نسبت به کاهش نیروی انسانی حرکت می کرد.

اعطا گفت: درخواست جدی شورای شهر این است که بخشی از تسهیلات 75 هزار میلیاردی ستاد ملی کرونا به شهرداری تهران اختصاص پیدا کند، زیرا شهرداری تهران وعده داده که علیرغم امکان قانونی نیرو های خود را تعدیل نکند.

وی ادامه داد: متاسفانه درآمد های شهرداری تهران به شدت کاهش پیدا کرده است و برای مثال در حوزه ساخت و ساز و دریافت عوارض با کاهش 50 درصدی درآمد روبرویم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز بخش عمده ای از شرکت های شهرداری تهران با کاهش عمده درآمد روبرو شده اند و برای مثال در جایی مثل سیستم حمل و نقل عمومی با نصف ظرفیت خود در حال خدمت رسانی هستیم.

اعطا گفت: ستاد ملی کرونا باید جلسه ای ویژه برای رسیدگی به مسائل کلان شهر ها تشکیل بدهند و مسائل به وجود آمده را به صورت تعیین و درست و منطقی مورد بررسی قرار دهند.

نگفتیم آمار مخدوش است/تقاضای آمار تفکیک شده شهر تهران را داریم

در بخش دیگری از این نشست خبرنگار فارس خطاب به علی اعطا گفت: در روز های اخیر شاهد این هستیم که هر کدام از اعضای شورای اسلامی شهر تهران نسبت به آمار ارائه شده از سوی ستاد ملی کرونا خدشه هایی وارد کرده اند. این اظهار نظر ها بیشتر این موضوع را در ذهن تداعی می کند که گویا اعضای شورای شهر آمار هایی دارند، اما مطرح نمی کنند و فهوای کلام ایگونه است که می خواهند بگویند آمار اشتباه است. فکر نمی کنید این موضوع زیبنده نظام نبوده و بهتر نیست اگر مسوولین شورای شهر آماری دارند بیایند اعلام کنند.

علی اعطا در پاسخ به این سوال گفت: ما در شواری شهر خدشه ای به آمار وارد نکرده ایم و فقط این در خواست را داشتیم که آمار مربوط به شهر تهران به عنوان بزرگترین شهر کشور به تفکیک اعلام شود.

وی اضافه نمود: برخی از عزیزان صحبت از مرجعیت آمار می زنند در حالی که حرف و خواسته ما زیر سوال بردن مرجعیت اعلام آمار نیست و گویا دوستان با این واژگان قصد ندیدن اصل مطالبه را دارند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شورای شهر تهران و مجلس شهری تهران و در رأس آن رئیس شورای اسلامی شهر تهران این مطالبه را داشته که آمار تفکیک شده اعلام شود و این از طریق ریاست شورا مطرح شده است و خواسته شده آمار به تفکیک ارائه شود.

اعطا گفت: نکته دوم این است که از نظر ما مرجع اعلام آمار ستاد ملی کرونا است و این مطالبه حق کنندگان مردم است که در واقع از مسؤولین مطالبه کنند که آمار به تفکیک اعلام شود، زیرا حق طبیعی مردم است که بدانند در شهر محل سکونت شان چه می گذرد.

وی اضافه نمود: در جلسه پیشین اعضای شورای شهر تهران هم این موضوع مطرح شد و قطعا در اختیار داشتن آمار تفکیکی در هر کلانشهری به ویژه تهران تاثیر گذار خواهد بود تا تصمیمات اتخاذ شده مبتنی بر عقلانیت و قوام بهتری باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ما معتقدیم نه تنها باید آمار به صورت تفکیکی برای هر شهر اعلام شود بلکه باید یک قدم فراتر رفت و حتی آمار را به تفکیک منطقه هم اعلام کنیم.

وی ادامه داد: در واقع همین بررسی های انجام شده است که امروز مسؤولان می گویند شرایط یک استان قرمز است و یا سفید است و باید در خصوص تهران هم آمار را به تفکیک در خصوص شهر تهران اعلام کنند.

اعطا خطاب به مسؤولان وزارت بهداشت گفت: به نظر ما اعضای شورای اسلامی شهر تهران ارائه آمار تفکیک شده درخصوص کلانشهر ها برخورد مسؤولانه تری است و مدیریت شهری شهر تهران را برای اخذ تصمیمات صحیح تر یاری خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 989

به "تقاضای اعطا از وزارت بهداشت: تقاضای اعلام آمار تفکیک شده شهر تهران را داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقاضای اعطا از وزارت بهداشت: تقاضای اعلام آمار تفکیک شده شهر تهران را داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید