ترامپ امروز خروج نظامیان آمریکایی را اعلام می نماید

به گزارش تور استانبول، فارس نوشت: یکی از مقام های ارشد آمریکا در هواپیمای شماره یک نیروی هوایی آمریکا به خبرنگاران خاطرنشان کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا امروز (چهارشنبه) میخواهد خروج تعداد بیشتری از نظامیان آمریکایی از عراق را اعلام کند.

ترامپ امروز خروج نظامیان آمریکایی را اعلام می نماید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

بنا بر گزارش شبکه روسی راشاتودی، این مقام آمریکایی همچنین گفت که ترامپ طی روزهای آینده، خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را نیز اعلام می نماید.

این گزارش در بحبوحه جدال ترامپ و مقام ارشد پنتاگون در مورد عقب نشینی نظامیان آمریکایی از عراق و افغانستان منتشر می گردد.

ترامپ روز دوشنبه هفته جاری در اظهاراتی صریح فرماندهان ارشد پنتاگون را به جنگ افروزی متهم کرد و گفت که کارکنان پنتاگون احتمالاً عاشق او نیستند زیرا چیزی جز جنگ نمی خواهند.

از طرف دیگر، امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری افغانستان روز گذشته طی مصاحبه ای در مورد خروج نظامیان آمریکایی از این کشور گفت که نباید سیاست افغانستان را به آمریکا و تصمیم گیری های آنها مرتبط کنیم و کابل به صورت مستقل طرح ها و برنامه های خود را پیش خواهد برد.

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان ادامه داد: افغانستان معادن بسیار غنی دارد که در صورت خروج آمریکا و عدم حمایت اقتصادی از دولت این کشور قادر است امور خود را ادامه دهد.

کاهش پیش بینی شده تعداد نظامیان آمریکایی مطابق با وعده قبلی ترامپ برای کاهش تعداد نظامیان کشورش در هر دو کشور جنگ زده عراق و افغانستان خواهد بود.

ماه گذشته، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا فاش کرد که طی ماههای آینده، تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان به زیر پنج هزار نظامی کاهش خواهد یافت.

ترامپ نیز پیش از این گفته بود که تمایلی ندارد که بیش از چهار هزار نظامی آمریکای در افغانستان حضور داشته باشند.

رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته ضمن تأکید بر این مسئله که انتظار دارد تا روز انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020 (13 آبان 99) بین چهار تا پنج هزار نظامی آمریکایی در افغانستان حضور داشته باشند، گفت: ما (نیروهای آمریکایی را) به چهار هزار کاهش می دهیم. ما هم اکنون در حال مذاکره هستیم اما همواره گفته ام که بخش زیادی از ما خارج خواهد شد.

طبق گزارش راشاتودی، چارچوب خروج تدریجی آمریکا از افغانستان در توافق 29 فوریه (11 اسفند 98) مشخص شده است.

بر اساس این گزارش، ایالات متحده پیش از این حضور خود در عراق را کاهش داده است اما در مورد افغانستان قصد ندارد این کشور را به طور کامل ترک کند.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1205

به "ترامپ امروز خروج نظامیان آمریکایی را اعلام می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ امروز خروج نظامیان آمریکایی را اعلام می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید