آنالیز روابط آنکارا - واشنگتن در کنگره آمریکا

به گزارش تور استانبول، در میزگردی در ساختمان کنگره آمریکا٬ روابط این کشور با ترکیه مورد بحث و برسی نهاده شد.

آنالیز روابط آنکارا - واشنگتن در کنگره آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه صباح٬ دیروز در ساختمان کنگره آمریکا در میزگردی با موضوع تقویت شراکت قدیمی آمریکا و ترکیه و جستجو به دنبال زمینه های جدید شراکت٬ روابط آنکارا - واشنگتن مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

پروفسور گلنور آیبت مشاور ارشد نهاد ریاست جمهوری ترکیه٬ آلپ ارسلان بیرقدار معاون وزیر انرژی و پروفسور مهمت عارف کریچی از اعضای نهاد مشاورین سیاست خارجی و امنیت ملی ترکیه در این میزگرد به عنوان سخنران حضور داشتند.

روبرت آمستردام حقوقدان و وکیل مدافع هلندی - آمریکایی در این میزگرد٬ با تشریح ابعاد مختلف فعالیت شبکه فتح الله گولن٬ خاطرنشان کرد که این شبکه هنوز هم به عنوان یک گروه تروریستی در اروپا و آمریکا فعال است.

پروفسور آیبت مشاور ارشد اردوغان در این میزگرد گفت: در روابط ما با آمریکا مسائل و فراز و نشیب هایی وجود دارد، اما نسبت به سال گذشته٬ نقاط امیدی وجود دارد. اما در حوزه سوریه٬ بر این باورم که ذهن سران آمریکا هنوز هم روشن و شفاف نیست و واقعاً استراتژی روشنی در خصوص آمریکا ندارند و حتی یک برنامه و نقشه راه فرمالیته و تقلبی نیز در اختیار آنها نیست و چنین چیزی ناامید کننده است.

روابط ترکیه و آمریکا در سالیان گذشته به خاطر موضوعاتی همچون حمایت آمریکا از نمودهای وابسته به پ.ک.ک در شمال سوریه٬ عدم اعاده فتح الله گولن به ترکیه٬ واکنش آمریکا به ترکیه به خاطر خرید سامانه موشکی اس 400 از روسیه و لغو پروژه انتقال هواپیمای اف 35 به ترکیه٬ با مسائلی روبرو شده است.

رجب طیب اردغان امیدوار است تا انتها امسال میلادی٬ دونالد ترامپ را به ترکیه بکشاند و در گفت وگوهای حضوری با او٬ به نتایج تازه ای دست پیدا کند.

مقامات ترکیه ای پیش تر اعلام نموده بودند که مواضع جان بولتون و دونالد ترامپ را همسو نمی دانند و بر این باورند که بولتون٬ ترامپ را به اتخاذ تصمیماتی ضد منافع ترکیه تحریک می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 360

به "آنالیز روابط آنکارا - واشنگتن در کنگره آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز روابط آنکارا - واشنگتن در کنگره آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید