بازداشت شماری از عوامل انفجار های بغداد شامل چند سرکرده داعشی

به گزارش تور استانبول، عضو کمیسیون امنیت و دفاع در مجلس عراق اطلاع داد که نیرو های امنیتی این کشور 60 نفر از جمله چند سرکرده برجسته داعش را که از ترکیه وارد عراق شده بودند، بازداشت کردند.

بازداشت شماری از عوامل انفجار های بغداد شامل چند سرکرده داعشی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بدر الزیادی عضو کمیسیون امنیت و دفاع در مجلس عراق اطلاعاتی درباره تحقیقات مربوط به حادثه انفجار های اخیر بغداد منتشر کرد.

پایگاه خبری بغداد الیوم به نقل از الزیادی گزارش داد، فردی که وظیفه انتقال دو فرد انتحاری انفجار های بغداد را بر عهده داشت، بازداشت شده است و طی دو روز آینده نیز، نیرو های امنیتی درباره بازداشت عاملان این انفجار ها خبر های خوبی خواهند داد.

وی توضیح داد گروهی که در این جنایت دست داشتند، تحت تعقیب هستند و این عملیات از ماه آگوست گذشته در حال طرح ریزی بوده است.

این نماینده عراقی ادامه داد، تروریست ها قصد داشتند یک ژانویه 2021، این حملات انتحاری را در میان غیر نظامیان انجام دهند و اطلاعات دریافتی نشان دی دهد که قصد داشتند یک انفجار دیگر هم در الکرخ انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد، نیرو های امنیتی 60 نفر از جمله چند سرکرده برجسته داعش را که از ترکیه وارد عراق شده بودند، بازداشت کردند و با کوشش های این نیروها، از انجام حملات تروریستی بیشتر جلوگیری شد.

پنج شنبه هفته گذشته، دو عامل انتحاری با انفجار خود در بازاری در میدان الطیران بغداد موجب کشته شدن دست کم 32 نفر و زخمی شدن 110 نفر شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1462

به "بازداشت شماری از عوامل انفجار های بغداد شامل چند سرکرده داعشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت شماری از عوامل انفجار های بغداد شامل چند سرکرده داعشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید