اولین واکنش آمریکا به حادثه رهگیری هواپیمای ماهان

به گزارش تور استانبول، دو مقام آمریکایی رهگیری هواپیمای مسافربری ماهان ایران توسط دو جنگنده F-15 نیروهوایی آمریکا را تایید کردند.

اولین واکنش آمریکا به حادثه رهگیری هواپیمای ماهان

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تسنیم، دو مسئول آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شد، اذعان کردند که جنگنده ای که در راستا پرواز هواپیمای ماهان از تهران به لبنان ایجاد مزاحمت نموده بود، آمریکایی بوده است.

دو مقام آمریکایی در گفت وگوی کوتاه با رویترز مدعی شدند که یک جنگنده آمریکایی از نوع F-15 صرفا در حوزه دید هواپیمای مسافربری ایرانی نهاده شد، ولی این رخداد در فاصله امن اجرا شده است.

در همین حال، بیل اوربان سخنگوی سازمان تروریستی فرماندهی مرکزی آمریکا در گفت وگو با صدای آمریکا مدعی شد که جنگنده اف-15 در حال اجرا ماموریت عادی خود در اطراف پایگاه التنف سوریه بود که در فاصله ایمن حدود 1000 متری، اقدام به شناسایی هواپیمای مسافربری ماهان ایران کرد.

سخنگوی سنتکام در ادامه مدعی شد که این اقدام جنگنده های آمریکایی کاملا حرفه ای بوده ودر چارچوب استاندارها و قوانین بین المللی اجرا شده است.

دیشب دو جنگنده F-15 آمریکا با پرواز بر فراز منطقه التنف در مرز عراق و سوریه برای هواپیمای مسافربری ایران که از سوریه به سمت لبنان در حرکت بود، مزاحمت ایجاد کردند.

در پی این حادثه خلبان هواپیما مجبور به فرود ناگهانی در ارتفاع بسیار پایین شد که در نتیجه آن تعدادی از سرنشینان زخمی شدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رابطه گفته که جزئیات این حادثه در دست آنالیز است و پس از تکمیل اطلاعات اقدامات لازم سیاسی و حقوقی به عمل خواهد آمد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1121

به "اولین واکنش آمریکا به حادثه رهگیری هواپیمای ماهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین واکنش آمریکا به حادثه رهگیری هواپیمای ماهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید