اولین فراخوان مسابقه ملی خلق ایده های زیست فناوری دانش آموزی منتشر شد

به گزارش تور استانبول، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی مسابقه ملی خلق ایده های زیستی را با موضوع دانش آموزان برگزار می کند.

اولین فراخوان مسابقه ملی خلق ایده های زیست فناوری دانش آموزی منتشر شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، زیست فناوری یکی از بستر های علمی با ظرفیت رشد و توسعه بالا در دنیا است. این حوزه تخصصی در ایران هم طی چند سال اخیر، فرایند رو به رشدی را طی کرده است. ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر اساس ماموریت خود مبنی بر ترویج مفاهیم زیستی در کشور، یکی از گروه های هدف فعالیت هایش را دانش آموزان قرار داده است.

بر همین مبنا هم برای تربیت نسل توانمند زیستی در کشور با وزارت آموزش و پرورش هم قدم شده است تا نخستین و بزرگترین مسابقه ملی خلق ایده های زیست فناوری را در بین دانش آموزان برگزار کند. مخاطب این مسابقه ملی همه دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم سراسر کشور هستند که می توانند تا انتها بهمن ماه در این مسابقه ثبت نام کنند.

این رقابت در سه مرحله آزمون علمی مجازی، رقابت ایده های زیست فناورانه و کمپ تابستانه تجاری سازی ایده های برتر در سال تحصیلی 99- 98 برگزار می شود.

محتوا های علمی استاندارد و متناسب با مقاطع تحصیلی دانش آموزی برای آشنایی آن ها با مبانی، تکنیک ها و کارکرد های فناوری زیستی در حوزه های مختلف زیست فناوری اعم از زیست فناوری پزشکی، کشاورزی، غذا و دارو و محیط زیست در دسترس دانش آموزان قرار گرفته است.

دانش آموزان علاقه مند به شرکت در این مسابقه می توانند به آدرس اینترنتی www.stbioclub.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 743

به "اولین فراخوان مسابقه ملی خلق ایده های زیست فناوری دانش آموزی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین فراخوان مسابقه ملی خلق ایده های زیست فناوری دانش آموزی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید