انتخابات جامعه بوم گردی های استان اصفهان برگزار گردید

به گزارش تور استانبول، مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان امروز در حاشیه آیین اولین انتخابات جامعه بوم گردی های استان اصفهان گفت: توسعه پایدار گردشگری در شهرهای کوچک و روستاهای استان اصفهان در گرو رشد و توسعه بوم گردی هااست.

انتخابات جامعه بوم گردی های استان اصفهان برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان فریدون الله کمک گفت: توسعه گردشگری هم اکنون به چرخه ای قوی تبدیل شده و حضور پرشور مدیران و فعالان بوم گردی های استان در نشست امروز حاکی از اهتمام این بخش از فعالان گردشگری استان جهت آینده فعالیت خود به صورت حرفه ای است.

او در ادامه با اشاره به نقش بوم گردی ها در توسعه جوامع کوچک تاکید نمود: بدون شک توسعه پایدار گردشگری در شهرهای کوچک و روستاهای اصفهان در گرو رشد بوم گردی هاست، زیرا توسعه این اقامتگاه ها به احیای مناطق روستایی، فرهنگ های فولکلوریک و اقتصاد جوامع محلی خواهد انجامید.

محسن یارمحمدیان معاون گردشگری استان اصفهان نیز در این نشست توضیح داد: تشکیل جوامع گردشگری در استان اصفهان گامی ارزشمند در راستای همگرایی میان بخش دولتی و خصوص است.

او در ادامه با اشاره به اینکه استان اصفهان پیشرو در امر تشکیل جوامع گردشگری است تاکید نمود: در حال حاضر از مجموع فعالان در هشت حوزه مهمانپذیران، هتلها، سفره خانه داران، بوم گردی ها، مجتمع های گردشگری، مناطق نمونه گردشگری و مراکز تفریحی توانسته ایم 5 تشکل گردشگری را با حضور فعالان گردشگری در پهنه استان تشکیل دهیم که در این زمینه در کشور پیشرو می باشیم.

محسن یارمحمدیان در ادامه با اشاره به نقش این تشکلها در توسعه پایدار گردشگری در استان اصفهان توضیح داد: با تشکیل این جوامع نه تنها همگرایی میان دو بخش دولتی و خصوص افزایش می یابد، بلکه ما از این طریق قادر به دفاع از حقوق اعضا بوده و در عین حال قادر به معین ضوابط ، قوانین و مقررات با مشارکت فعالان گردشگری هستیم.

در انتخابات امروز هفت نفر از فعالان بوم گردی به عنوان عضو اصلی، دو نفر به عنوان عضو علی البدل و دو نفر به عنوان بازرس اولین جامعه بوم گردی استان اصفهان انتخاب شدند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 325

به "انتخابات جامعه بوم گردی های استان اصفهان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات جامعه بوم گردی های استان اصفهان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید