امضای توافقنامه همکاری بین دو بیمارستان ایرانی و ایتالیایی با حضور سفیران دو کشور

به گزارش تور استانبول، خبرگزاری خبرنگاران- توافقنامه همکاری بین دو بیمارستان آتیه تهران و گالیئرا در شهر جنوا در شمال ایتالیا به امضا رسید.

امضای توافقنامه همکاری بین دو بیمارستان ایرانی و ایتالیایی با حضور سفیران دو کشور

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، توافقنامه همکاری بین دو بیمارستان ایران و ایتالیا به امضا رسید.

در مراسمی مجازی با حضور سفیران دو کشور و روسای دو بیمارستان آتیه تهران و گالیئرا در شهر جنوا در شمال ایتالیا و تعداد دیگری از مسئولان ایرانی و ایتالیایی، دو بیمارستان توافق کردند همکاری های دو جانبه در بخش تحقیقات، درمان بیماری های خاص از جمله تالاسمی و پیوند مغز استخوان به شکل نهادینه توسعه یابد.

در این مراسم حمید بیات سفیر کشورمان از کوشش های جوزپه زامپینی به عنوان رئیس جدید اتاق بازرگانی مشترک ایتالیا و ایران برای توسعه همکاری ها که بخش سلامت را نیز در بر می گیرد تقدیر کرد. بیات اضافه نمود: با توجه به سطح بالای دانش پزشکی در دو کشور و سطح بالای تجهیزات پزشکی در ایتالیا زمینه های بسیاری برای همکاری میان دو طرف وجود دارد. جوزپه پرونه سفیر ایتالیا در تهران نیز ضمن استقبال از این همکاری ها، حوزه سلامت و بهداشت را یکی از عرصه های همکاری دو کشور در شرایط فعلی دانست.

همچنین روسای دو بیمارستان آتیه و گالیئرا بر اهتمام دو طرف برای همکاری در حوزه تبادل دانش، تحقیقات و دارو اشاره نموده و ابراز امیدواری کردند توافق امضا شده زمینه ساز توسعه هر چه بیشتر همکاری میان دو کشور در حوزه بهداشت و سلامت باشد.

جوزپه زامپینی رئیس جدید اتاق بازرگانی ایتالیا و ایران که عضو هیات مدیره بیمارستان گالیئرا نیز می باشد، حضور سفیران ایران و ایتالیا را در این مراسم نشانه توجه دو کشور به ابعاد اجتماعی - انسانی و موضوعات علمی در روابط و همکاری های دو جانبه دانست و از آن قدردانی کرد و امضای این تفاهم نامه را شروع مسیری جدید در همکاری های بهداشتی دو کشور خواند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1658

به "امضای توافقنامه همکاری بین دو بیمارستان ایرانی و ایتالیایی با حضور سفیران دو کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای توافقنامه همکاری بین دو بیمارستان ایرانی و ایتالیایی با حضور سفیران دو کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید