اعلام زمان معاملات سرمایه گذاری های استانی سهام عدالت در بورس

به گزارش تور استانبول، معاملات سهام شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت از 15 تا 19 مرداد در بورس تهران شروع می گردد.

اعلام زمان معاملات سرمایه گذاری های استانی سهام عدالت در بورس

به گزارش خبرنگاران ایرنا به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران نوشت: معاون نظارت بر نهادهای اقتصادی سازمان بورس و اوراق بهادار امروز دوشنبه 6 مردادماه در جلسه هم اندیشی با مسئولان شرکت های سرمایه گذاری استانی گفت: علیرغم اینکه آیین نامه اجرایی سهام عدالت به شکل عمومی منتشر شده، سازمان بورس و اوراق بهادار با همه سازمان هایی هم که تکالیفی به عهده دارند، به طور جداگانه مکاتبه نموده و وظایف آنها را یادآور شده است.

محمدرضا معتمد گفت: معاملات سهام شرکت های سرمایه گذاری استانی از 15 مرداد به بعد در بورس تهران انجام می گردد. بدیهی است در فاصله باقی مانده تا این تاریخ، تمامی شرکت های سرمایه گذاری استانی باید مطابق ضوابط معین شده در آیین نامه اجرایی آزادسازی سهام عدالت مصوب 4 مرداد 1399 شورای عالی بورس و اوراق بهادار، اطلاعات مورد احتیاج و صورت های اقتصادی را تکمیل نمایند و مراحل پذیرش شرکت ها نزد بورس را انجام دهند.

  • ارزش پرتفوی سهام عدالت چقدر شد؟

وی اضافه نمود: اولین اقدامی که شرکت های سرمایه گذاری استانی باید انجام دهند و زیرساخت های آن هم فراهم شده، افزایش سرمایه است. با اجرایی شدن آیین نامه آزادسازی سهام عدالت، سازمان بورس و اوراق بهادار مجاز است که در مورد افزایش سرمایه شرکت های استانی، تنها با اعلام ترازنامه این شرکت ها و بر مبنای قیمت پایانی معاملاتی اول تیر 99 توسط سازمان خصوصی سازی، برای افزایش سرمایه شرکت های استانی اقدام کند.

معتمد ادامه داد: موضوع بعد، اصلاح اساسنامه و انتخاب مدیران است که باید طی مهلت مقرر انجام گردد.

وی گفت: همچنین در جلسه روز گذشته با حضور نمایندگان موسسات حسابرسی، مقرر شد موسسات مزبور همکاری لازم در این خصوص را با شرکت های سرمایه گذاری استانی انجام دهند. مسوولان شرکت های سرمایه گذاری استانی نیز باید پرتفوی را مطابق مقررات مربوطه تکمیل و پس از امضا روی سامانه کدال منتشر نمایند. متعاقب آن صورت های اقتصادی حسابرسی شده منتشر خواهد شد.

  • آشنایی با 10 اصطلاح پرکاربرد بورس در روزهای رونق بازار سرمایه
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1126

به "اعلام زمان معاملات سرمایه گذاری های استانی سهام عدالت در بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام زمان معاملات سرمایه گذاری های استانی سهام عدالت در بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید