از سیری برای تشخیص ابتلا به ویروس کرونا کمک بگیرید!

به گزارش تور استانبول، از این پس کاربران گوشی های آیفون می توانند برای تشخیص ابتلا به ویروس کرونا از دستیار صوتی خود، سیری، کمک بگیرند!

از سیری برای تشخیص ابتلا به ویروس کرونا کمک بگیرید!

با افزایش عوامل تاثیرگذار در ابتلا به ویروس کرونا، اپل دستیار صوتی خود را بروزرسانی کرد تا با طرح چند سوال، از عوامل این ویروس آگاه شده و به کاربران در پیشگیری از ابتلا و همچنین درمان آن کمک کند. آخر هفته گذشته بود که این بروزرسانی برای سیری منتشر شد و اکنون اگر بپرسید که شما به ویروس کرونا مبتلا هستید یا خیر، او بر اساس اطلاعات بدست آمده از مرکز بهداشت عمومی آمریکا، چند سوال بله یا خیر در مورد علائم از شما می پرسد تا در نهایت به پرسش شما پاسخ دهد. (بدیهی است که سوال باید به زبان انگلیسی یا زبان های پشتیبانی شده در سیری پرسیده شود).

سیری برای تشخیص ابتلا به ویروس کرونا در ابتدا از شما می پرسد آیا تب دارید، سرفه خشک می کنید یا تنگی نفس دارید. بسته به پاسخی که به سوالات می دهید (با بله و خیر)، سیری ممکن است از شما سوالات دیگری بپرسد. مثلا آیا با افراد دیگری که به ویروس کرونا مبتلا شده بودند در تماس بوده اید یا خیر.

پاسخ بله به سوالات سیری یعنی شما مسئله ای دارید و از شما می خواهد برای درمان خود اقدام کنید. اگر به دستیار صوتی اپل بگویید که در مورد ابتلای خود به این بیماری مطمئن نیستید، او از شما می خواهد که تا 14 روز کاملا مراقب خود باشید تا اگر به یکی از عوامل این ویروس مبتلا شدید خود را به پزشک معرفی کرده یا با 911 تماس بگیرید! در غیر این صورت از شما می خواهد در خانه بمانید و از تماس با دیگر افراد خودداری کنید.

جالب اینجاست سیری به افراد 65 سال به بالا که در شرایط سلامتی خوبی قرار ندارند، آن هایی که مثلا به دیابت مبتلا هستند یا بیماری قلبی و عروقی دارند توصیه می کند تا حتما در این شرایط خطرناک با پزشک خود در تماس باشند تا از خطر ابتلا به کرونا در امان بمانند. چون همانطور که می دانید این بیماری علاوه بر خطر جدی که برای افراد سالم دارد، روی افرادی که سابقه بیماری های خطرناک دارند تاثیر مهلک تری خواهد داشت!

گوگل اسیستنت و سیری به وسیله امواج فراصوت هک می شوند

علاوه بر توصیه های ابتدایی و پرسش در مورد عواملی که شایع ترین در مورد کرونا هستند، قابلیت تشخیص کرونا در سیری شما را به برنامه های سلامتی از راه دور هدایت می کنند. برنامه هایی که توسط توسعه دهندگانی معتبر طراحی شده و اپل نیز از صحت اطلاعات درون آن ها کاملا مطمئن است.

اپل یکی از شرکت هایی است که در راستای کمک به مردم در تشخیص و رفتار درست با ویروس کرونا قدم برداشته تا از این طریق خبرهای کذب در رابطه با این بیماری که سرتاسر شبکه های اجتماعی را فرا گرفته کمتر مورد توجه آن ها قرار گیرد. اخیرا گوگل هم وب سایتی را با هدف آموزش کاربران برای شناخت بهتر ویروس کرونا و پیشگیری از آن راه اندازی کرده که کاربران می توانند از آن وب سایت نیز دیدن کنند. همچنین به نظر می رسد دستیار صوتی گوگل هم می تواند شما را در رابطه با برخی از عوامل معروف ویروس کرونا آگاه کند.

البته تلاش های اپل صرفا به سیری محدود نمی شود! این شرکت در سرویس اشتراکی اپل تی وی هم نمایش جدیدی راه اندازی کرده تحت عنوان Oprah Talks COVID-19 که در آن Oprah Winfrey قول داده با متخصصین و افراد مبتلا به ویروس مصاحبه ای داشته باشد. اولین قسمت این برنامه با مصاحبه ای از ادریس البا، بازیگر معروف و همسرش سابرینا دور، آغاز شد. افرادی که متاسفانه آزمایش کرونا برایشان مثبت شد.

برنامه Oprah Talks COVID-19 هر هفته یک بار پخش می شود.

همه چیز درباره پیدایش، گسترش و پیشگیری از ویروس کرونا

منبع: tomsguide

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 896

به "از سیری برای تشخیص ابتلا به ویروس کرونا کمک بگیرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سیری برای تشخیص ابتلا به ویروس کرونا کمک بگیرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید