از اداره استعفا ندهید، سماق بمکید و بورس بازی کنید!

به گزارش تور استانبول، روزنامه شهروند - شهرام شهیدی: یکی از سایت ها نوشته بود در اداره های دولتی با موج جدیدی از استعفای کارمندان روبرو هستیم و بسیاری از کارمندان به منظور فعالیت در بورس از سمت و شغل خود استعفا می دهند.

از اداره استعفا ندهید، سماق بمکید و بورس بازی کنید!

یک:

به نظرم کسانی که این کار را نموده اند، هرگز در بورس هم پیروز نمی شوند؛ چون این افراد نمی توانند برای سود و زیان خودشان هم تصمیم گیری نمایند. خب شما که تا دیروز پشت میز اداره ات روزنامه ورزشی می خواندی و سماق می مکیدی، به همان کار های سرزدن به سایت های مرتبط با بورس را هم اضافه می کردی. لازم نبود استعفا بدهی. کسی کاری داشت؟

دو:

حالا که بحث اداره ها و شغل و کار پیش آمد، این را هم اضافه کنم که با خبر افزایش میزان اشتغال درکشور کاملا موافقم. برایش دلیل و سند هم دارم؛ مثلا تا همین چندوقت پیش در خانه ما همه بیکار بودند. اما چند وقتی است همگی در شغلی مشغولند. چطور ممکن است؟ عرض می کنم. یکی مان صبح به صبح می رود در صف تعویض پلاک، نوبتش را به ته صفی ها می فروشد. دومی شماره حسابش را به یک نفر جهت پولشویی اجاره داده.

سومی مسئول اجاره دادن پشت بام به کسانی است که توان اجاره کردن خانه ندارند. چهارمی صبح چشمانش را باز می نماید دلار می خرد و شب قبل در خواب می فروشد. یکی دیگرمان هم ساقی دیجیتالی شده. اسم اپ خودش را گذاشته فضایاب! می بینید چه کشور نازنینی است؟ همه می توانند پول دربیاورند. آخ این ته تغاری مان را یادم رفت بگویم. ایشان هم چند روزی است رفته تو کار خرید زباله. یعنی راستش اولش فقط مسئول این بود که شب رأس ساعت 9، زباله ها را ببرد بریزد تو سطل آشغال خیابان. اما چون تنبل بود، یک شب گفت شما چه کار به این کار ها دارید؟ من این زباله ها را از شما می خرم و در اتاق خودم نگه می دارم.

فردا صبح این دوستان زباله گرد که نگران شده بودند، زنگ خانه را زدند که داداش چرا زباله را نگه داشته ای. برایش پول خوبی می دهیم ها. خلاصه این ته تغاری ذره ذره جذب بازار زباله فروشی شد؛ یعنی با آن چندرغازی که از کار پاره وقتش حقوق می گرفت، فقط می توانست زباله سه روز خانه ما را بخرد. اما همان زباله ها با بالارفتن قیمت دلار حکم نفت پیدا کردند. واقعا چی از این زیباتر که در این کشور اگر با پولت آشغال هم بخری، برنده ای.

سه:

البته، چون همه در خانه ما صاحب شغل شدند، دیگر کسی ماسک فروش نشد.

حتما شنیده اید که این روز ها عده ای با جمع آوری و اتوکردن ماسک های مستعمل آن ها را دوباره به چرخه مصرف برمی گردانند. لابد از آن ها بپرسی هم می گویند ماسک مال یک خانم دکتر بوده باهاش فقط می رفته مطب میومده. البته احتمالا این کار از نظر بعضی مقامات وزارت کار برای بالابردن آمار اشتغال، کار بدی هم نیست. هم کار است هم نوعی تفکیک زباله محسوب می گردد، هم با بازگرداندن آن ها به چرخه مصرف، به محیط زیست یاری می گردد. چطوری؟ با تأثیرش بر افزایش مرگ ومیر و کاهش جمعیت انسانی.

چهار:

باید اعتراف کنم در آزادی انتخاب شغل و شغل آفرینی های جدید، در رتبه اول دنیا هستیم. مبارک است!منبع: برترین ها
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1213

به "از اداره استعفا ندهید، سماق بمکید و بورس بازی کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از اداره استعفا ندهید، سماق بمکید و بورس بازی کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید