آنکارا قطعنامه مجلس اروپا در خصوص مسأله قبرس را رد می نماید

به گزارش تور استانبول، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، حامی آکسوی سخنگوی وزارت خارجه ترکیه روز آدینه با انتشار بیانیه ای به صراحت اظهار داشت که آنکارا قطعنامه غیرالزام آور مجلس اروپا علیه ترکیه و جمهوری قبرس شمالی در خصوص موضوعات شهر ماراس و قبرس را بطور کامل رد می نماید.

آنکارا قطعنامه مجلس اروپا در خصوص مسأله قبرس را رد می نماید

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا زمستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

آکسوی با تأکید بر حمایت کامل آنکارا از بیانیه ریاست جمهوری قبرس شمالی پیرامون این موضوع گفت: این تصمیم که بدون شک از سوی دولت قبرس یونانی تحمیل شده است، بار دیگر نشان می دهد که اتحادیه اروپا در خصوص موضوع قبرس تا چه حد متعصب و به دور از واقعیت است.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در ادامه اضافه کرد که چنانچه مجلس اروپا به این رویکرد و نگرش ادامه دهد، برای ساختارهای اتحادیه اروپا مشارکت سازنده در حل و فصل مسأله قبرس ممکن نخواهد بود.

آکسوی همچنین تأکید کرد که ترکیه از مجلس اروپا و اتحادیه اروپا می خواهد تا با واقعیتهای موجود در جزیره قبرس روبرو شوند و علاوه بر آنکه مردمان ترک تبار ساکن در قبرس را در معادلات خود به حساب آورند، به تعهداتی که اتحادیه اروپا در آوریل 2004 در قبال قبرس های ترک تبار پذیرفت، عمل نمایند.

این دیپلمات ترکیه اعلام نمود که آنکارا همزمان با تداوم تلاشهای خود در راستای انجام تبادل نظر و مذاکره، به حراست از حقوق خود و حقوق مردم ترک تبار قبرس ادامه خواهد داد.

لازم به ذکر است که مجلس اروپا از دولت ترکیه خواسته است تا تصمیم خود در خصوص بازگشایی بخشی از شهر ماراس و از سرگیری تبادل نظرها برای حل و فصل مسأله قبرس بر مبنای فدراسیون دو گروهی- دو منطقه ای را لغو کند. مجلس اروپا همچنین خواهان تحریم ترکیه از سوی اتحادیه اروپا شد.

شهر متروک ماراس در گازیماگوسا که به فاماگوستا نیز شناخته می گردد، روز هشتم اکتبر امسال برای استفاده عمومی و بطور نیمه کامل بازگشایی شد. ورود به این شهر متروکه به جز برای نیروهای نظامی ترکیه مستقر در جمهوری قبرس شمالی ممنوع است.

لازم به ذکر است که جزیره قبرس از زمان کودتای نظامی سال 1974 که با هدف الحاق این جزیره به یونان انجام شد، به جمهوری قبرس شمالی (ترک نشین) در شمال و حکومت قبرس (یونانی نشین) در جنوب تقسیم شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1329

به "آنکارا قطعنامه مجلس اروپا در خصوص مسأله قبرس را رد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنکارا قطعنامه مجلس اروپا در خصوص مسأله قبرس را رد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید