آزادی 22 نیروی امنیتی افغانستان همزمان با مذاکرات بین الافغانی

به گزارش تور استانبول، طالبان همزمان با مذاکرات بین الافغانی در قطر اظهار داشت که 22 نیروی امنیتی دولت افغانستان را برای حسن نیت آزاد کرده است.

آزادی 22 نیروی امنیتی افغانستان همزمان با مذاکرات بین الافغانی

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، طالبان در بیانیه ای گفت: سعی می کند برای تسریع جریان مذاکرات و ایجاد فضای اعتماد گام هایی برداشته گردد.

این بیانیه ابراز امیداوری کرد که دولت افغانستان نیز گام های مشابهی را بردارد.

در بیانیه طالبان آمده است که امارت اسلامی سعی می کند برای تسریع جریان مذاکرات بین الافغانی و ایجاد فضای اعتماد و باور در جریان مذکور، گام هایی برداشته گردد که فرایند مذاکرات را به نتیجه مطلوب برساند و سبب حاکمیت نظام کامل اسلامی و خاتمه دائمی جنگ در افغانستان گردد.

براساس توافقنامه طالبان و آمریکا در قطر، برای برگزاری مذاکرات بین الافغانی، طالبان باید یک هزار نفر از نیروهای دولت افغانستان را آزاد می کرد و دولت نیز در مقابل موظف به آزادی 5 هزار نفر از اعضای طالبان شد.

پس از چند ماه جنجال آزادی زندانیان سرانجام امروز 22 شهریور نخستین مذاکره رو در رو بین طالبان و دولت افغانستان برگزار گشت.

هفته گذشته دولت افغانستان گفته بود که همه 5 هزار زندانی طالبان، به جز 6 زندانی، را مطابق با فهرست ارائه شده این گروه آزاد کرده است اما ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان اعلام کرد که هنوز 65 زندانی این گروه نزد دولت افغانستان هستند.

از سوی دیگر، ناجیه انوری سخنگوی وزارت دولت در امور صلح نیز با تایید موضوع 6 زندانی طالبان گفت که تلاش ها برای انتقال این زندانیان که متهم به قتل نیروهای فرانسوی و استرالیایی هستند، در جریان است.

رسانه های گزارش دادند که 6 زندانی طالبان در قطر تحت نظارت هستند اما از اظهارنظرهای طالبان درباره 65 زندانی دیگر این گروه هیچ طرفی جزئیاتی ارائه نکرده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1206

به "آزادی 22 نیروی امنیتی افغانستان همزمان با مذاکرات بین الافغانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادی 22 نیروی امنیتی افغانستان همزمان با مذاکرات بین الافغانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید